OPF:INF243S Information Services Managemen - Course Information
INF243S Information Services Management and Marketing
School of Business Administration in KarvinaSummer 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, N_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, N_HOSPOL)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, N_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Public Economy and Administration (programme OPF, N_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studenty s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
3. Informační služby jako produkt
4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
5. Data, informace, znalosti, moudrost, životní cyklus informace
6. Informační věda, informační zdroje, informační prameny
7. Instituce poskytující informační služby
8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše
9. Databáze, popis data dokumentů, metadata
10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy
11. Bibliografie
12. Firemní informace
Obsah předmětu:
1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
3. Informační služby jako produkt.
4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
5. Data, informace, znalosti, moudrost, informační proces, informační společnost, informační věda, životní cyklus a složky informace.
6. Informační zdroje, informační prameny, pojmy primární, sekundární, terciární informační zdroje; rozdělení informačních zdrojů; jejich specifikace.
7. Instituce poskytující informační služby.
8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše, bibliografie.
9. Databáze, popis data dokumentů, metadata.
10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy.
11. Zpracovávání informací, právní aspekty činnosti, etika.
12. Internet jako nástroj marketingu.
13. Práce v hypertextovém editoru.
14. Samostatné zpracování seminární práce.
Při přednáškách je využíván dataprojektor a PC. Při samostatné práci studentů jsou využívány internetovské zdroje. Studijní materiály jsou v elektronické podobě na síti. Seminární práce jsou zpracovávány v hypertextovém editoru ZONER CONTEXT.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/INF243S