INF243S Information Services Management and Marketing

School of Business Administration in Karvina
Summer 2010
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit studenty s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
    3. Informační služby jako produkt
    4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    5. Data, informace, znalosti, moudrost, životní cyklus informace
    6. Informační věda, informační zdroje, informační prameny
    7. Instituce poskytující informační služby
    8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše
    9. Databáze, popis data dokumentů, metadata
    10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy
    11. Bibliografie
    12. Firemní informace
    Obsah předmětu:
    1. Řízení informačních služeb, plánování a vývoj informačních služeb, faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    2. Marketingová strategie a marketingový mix v informačních službách
    3. Informační služby jako produkt.
    4. Faktory ovlivňující organizaci informačních služeb.
    5. Data, informace, znalosti, moudrost, informační proces, informační společnost, informační věda, životní cyklus a složky informace.
    6. Informační zdroje, informační prameny, pojmy primární, sekundární, terciární informační zdroje; rozdělení informačních zdrojů; jejich specifikace.
    7. Instituce poskytující informační služby.
    8. Charakteristiky obsahu dokumentů, abstrakt, anotace, rešerše, bibliografie.
    9. Databáze, popis data dokumentů, metadata.
    10. Vyhledávací dotazy, vyhledávací služby, katalogy.
    11. Zpracovávání informací, právní aspekty činnosti, etika.
    12. Internet jako nástroj marketingu.
    13. Práce v hypertextovém editoru.
    14. Samostatné zpracování seminární práce.

    Při přednáškách je využíván dataprojektor a PC. Při samostatné práci studentů jsou využívány internetovské zdroje. Studijní materiály jsou v elektronické podobě na síti. Seminární práce jsou zpracovávány v hypertextovém editoru ZONER CONTEXT.
Literature
    required literature
  • VANĚK, J. Management a marketing informačních služeb. OPF Karviná, 2003. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-630-7. info
    recommended literature
  • KUČEROVÁ H. Metody a techniky informačního managementu. info
  • PAPÍK, R. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace : strategie vyhledávání a prezentace. Praha :Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-03-3. info
  • DYSON, P., COLEMAN, P., GILBERT, L. Intranet : plánování, výstavba, provoz : kompletní průvodce. . Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-670-6. info
  • SATRAPA, P. World-Wide Web pro čtenáře, autory a misionáře. Neokortex s. r. o., 1996. info
  • LANGFORD, D. Practical Computer Ethics. London, McGraw-Hill International Limited, 1995. info
  • STERNE, J. World Wide Web marketing : integrating the Internet into your marketing strategy. New York: Wiley, 1995. ISBN 0-471-12843-0. info
  • PUŽMAN, J. Datové sítě a služby. Praha:ČVUT, 1994. ISBN 80-01-01055-4. info
  • RAUCH, J. Metody zpracování informací. [Část] 1, Informační zdroje a služby. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-353-8. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1991, Summer 1992, Summer 1993, Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2007, Summer 2008, Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2010/INF243S