KCJ102 Language 1 (German) Part 2

School of Business Administration in Karvina
Summer 2007
Extent and Intensity
0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Květuše Mozielowská (seminar tutor)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Irina Ruberova (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 36 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky z profesního jazyka ZDfB.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Betriebsalltag
    2. Sicherheit am Arbeitsplatz
    3. Marketing und Werbung
    4. Einkommen, Sozialleistungen, Rechte und Pflichten
    5. Frankfurt am Main - Wirtschaftsstandort
    Struktur der Übung:
    1. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    2. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraing, Selbstpräsentation)
    3. Werbungs/Marketing
    4. Messen in Deutschland
    5. Interkulturelles Wahrnehmen
    Obsah předmětu:
    1. Betriebsalltag
    Běžný pracovní den. Informační rozhovory. Nepřítomnost na pracovišti. Personální záležitosti a problémy na pracovišti.
    2. Sicherheit am Arbeitsplatz
    Značky zákazové a příkazové a jejich využití nejen při bezpečnosti práce. Bezpečnostní opatření a zařízení. Nehody.
    3. Marketing und Werbung
    Marketing a reklama. Jméno značky, inzeráty a vlastnosti výrobků. Nové možnosti odbytu.
    4. Einkommen, Sozialleistungen, Rechte und Pflichten
    Příjmy a důchody, sociální zabezpečení, práva a povinnosti. Pracovní smlouva. Spolurozhodování ve firmě a podniku. Tarifní smlouva. Pracovní právo. Vyjednávání o mzdě. Strukturovaný životopis.
    5. Frankfurt am Main - Wirtschaftsstandort
    Frankfurt nad Mohanem - dějiny a základní údaje. Frankfurt n.Mohanem jako finanční centrum, dopravní křižovatka i veletržní město.
    Inhalt der Übung:
    1. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    Lebensläufe werden zum Vergleich vorgelegt, verglichen und untersucht. Hierbei sollen die Studenten ein Gespür für das Erstellen von Lebensläufen und Anschreiben gewinnen und auf die eigenen Bewerbung vorbereitet werden. Sie fertigen am Ende selbst eine solche Bewerbungsmappe an.
    2. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraing, Selbstpräsentation)
    Anhand von Persönlichkeitstest wird ein eigenes Profil erstellt, das auf ein Vorstellungsgespräch und mögliche Fragen vorbereitet.
    3. Werbungs/Marketing
    Anhand von Zeitungs- und Fernsehwerbung aus Deutschland wird das Thema Werbung behandelt. Werbemittel, Strategien, Ziele und Zielgruppen werden gefunden und analysiert. Als abschließende Übung wird eine eigene Werbung für ein bestimmtes Produkt entworfen.
    4. Messen in Deutschland
    Anhand authentischer Materialien sowie Videos wird der Messestandort Deutschland untersucht. Messegespräche werden genauso Thema sein wie die Messeplanung und -inhalt.
    5. Interkulturelles Wahrnehmen
    Interkulturelle Kommunikation ist nicht nur in der Geschäftspraxis wichtig. Anhand von vorbereitenden Übungen werden Unterschiede und Gemeinsamkeiten in internationalen Dialog herausgestellt und für deren Bedeutsamkeit sensibilisiert.
    Zu dem Seminar findet eine Konversationsstunde statt. Hier steht das Sprechen und Formulieren im Vordergrund. Angeglichen an das Buch Dialog Beruf 2 werden eigene Materialien hergestellt, die die Kommunikation im Unterricht anregen und Erlerntes festigen soll.

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1991, Summer 1992, Summer 1993, Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/KCJ102