MAR008S Price Strategy and Tactics

School of Business Administration in Karvina
Summer 2007
Extent and Intensity
2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Marta Wilczková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Seznámit posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
    2. Strategie a plánování cenové tvorby
    3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
    4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
    5. Proces prognózování cen
    6. Cenová tvorba v organizacích služeb
    7. Ceny na mezinárodních trzích
    8. Ekonomie a cenová tvorba
    9. Realizace cenové strategie, zákon o cenách

    Obsah předmětu:
    1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
    Východiska cenové tvorby, vztah k ostatním ekonomickým disciplínám.
    2. Strategie a plánování cenové tvorby
    Strategický řídící proces, cenová strategie, hodnota produktu zákazníka, výhoda pro zákazníka, cenová diferenciace, taktika cenové tvorby.
    3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
    Stanovení cen nových výrobků a služeb, systémový přístup, zkoumání cenových faktorů, křížová elasticita poptávky, substituty, komplementy, determinace ceny, nákladů, druhy diskontu.
    4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
    Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty, determinant poptávky. Oceňování cenové elasticity, rozhodovací strom, projekce zisků.
    5. Proces prognózování cen
    Prognózování cenové proměnné, postup prognózování (ekonomické modely, tržní prognózy, technologické prognózy), výběr prognózovacích metod, (subjektivní - objektivní metody).
    6. Cenová tvorba v organizacích služeb
    Cenová tvorba v oblasti služeb, rozdíly oproti cenotvorbě zboží.
    7. Ceny na mezinárodních trzích
    Ceny v mezinárodním obchodě, protidumpingové regulace, devalvace či revalvace a její účinky, dopravní náklady, multinacionální tvorba cen.
    8. Ekonomie a cenová tvorba
    Ekonomie ceny a nákladové funkce, krátkodobá funkce, průměrné náklady v krátkodobém horizontu, marginální náklady, dlouhodobě průměrné a marginální náklady.
    9. Realizace cenové strategie, zákon o cenách
    Problémy plánování cen, nekonzistence mezi teorií zisku a maximalizace, ceny a podpora prodeje, ceny a marketingové kanály, realizace cenové strategie, zákon o cenách.

    Využití elektronických médií:
    V rámci výuky předmětu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1991, Summer 1992, Summer 1993, Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2008, Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/MAR008S