MAR104S Marketing of Services

School of Business Administration in Karvina
Summer 2007
Extent and Intensity
2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
    2. Postavení marketingu ve službách
    3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
    4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
    5. Cenová tvorba v oblasti služeb
    6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
    7. Lidé a služby
    8. Fyzické vnímání služeb
    9. Provozování služeb
    Obsah předmětu:
    1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
    Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.
    2. Postavení marketingu ve službách
    Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, zvláštnosti finančních služeb. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobení sektoru služeb.
    3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
    Identifikace přání a potřeb. Hodnocení rozsahu poptávky a vztahů mezi náklady a cenou. Výzkum trhu a veřejné služby.
    4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
    Koncepce výhod pro spotřebitele. Nabídka služeb. Jednotlivé složky služeb. Formy služeb, jejich úroveň a kvalita. Množství služeb.Plánování a vývoj produktu.
    5. Cenová tvorba v oblasti služeb
    Vlastnosti služeb a jejich vliv na cenu. Klasifikace služeb pro potřeby cenové tvorby. Regulace cen služeb. Cenová tvorba a marketingová strategie. Metody cenové tvorby.
    6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
    Cíle podpory prodeje, rozdílné přístupy k podpoře prodeje služeb, zdokonalování podpory prodeje, osobní prodej, publicita, propagace.
    7. Lidé a služby
    Zákazníci; organizace a její zaměstnanci; organizace s vysokým a nízkým kontaktem se zákazníky. Služby zákazníkům.
    8. Fyzické vnímání služeb
    Úloha fyzického vnímání, jeho management, snahy o zhmotnění služeb. Uspořádání prostředí, vliv na vytváření a image firmy.
    9. Provozování služeb
    Operativní management, klasifikace operačních systémů ve službách, organizační konflikty v systémech.


    Využití elektronických médií:
    V rámci výuky předmětu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1991, Summer 1992, Summer 1993, Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Winter 2007, Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012.
  • Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/MAR104S