KCJE102S German - Part 2

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky z profesního jazyka ZDfB.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Ein Dienstleistungsauftrag
    2. Betriebsalltag
    3. Sicherheit am Arbeitsplatz
    4. Marketing und Werbung
    Struktur der Übung:
    1. Outsourcing -ja oder nein
    2. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    3. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraining, Selbstpräsentation)
    4. Werbung/Marketing
    Obsah předmětu:
    1. Ein Dienstleistungsauftrag
    Outsourcing -ano nebo ne. U veletržního stánku. Kontakty na veletrhu.Srovnání nabídek.
    2. Betriebsalltag
    Běžný pracovní den. Informační rozhovory. Nepřítomnost na pracovišti. Personální záležitosti a problémy na pracovišti.
    3. Sicherheit am Arbeitsplatz
    Značky zákazové a příkazové a jejich využití nejen při bezpečnosti práce. Bezpečnostní opatření a zařízení. Nehody.
    4. Marketing und Werbung
    Marketing a reklama. Jméno značky, inzeráty a vlastnosti výrobků. Nové možnosti odbytu.
    Inhalt der Übung:
    1. Es sollen Entscheidungen getroffen werden, ob Outsourcing ja oder nein. Weiter sollen die Studenten fähig sein, Kontakte auf der Messe aufzunehmen und Angebote miteinander vergleichen.

    2. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    Lebensläufe werden zum Vergleich vorgelegt, verglichen und untersucht. Hierbei sollen die Studenten ein Gespür für das Erstellen von Lebensläufen und Anschreiben gewinnen und auf die eigene Bewerbung vorbereitet werden. Sie fertigen am Ende selbst eine solche Bewerbungsmappe an.
    3. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraining, Selbstpräsentation)
    Anhand von Persönlichkeitstest wird ein eigenes Profil erstellt, das auf ein Vorstellungsgespräch und mögliche Fragen vorbereitet.
    4. Werbung/Marketing
    Anhand von Zeitungs- und Fernsehwerbung aus Deutschland wird das Thema Werbung behandelt. Werbemittel, Strategien, Ziele und Zielgruppen werden gefunden und analysiert. Als abschließende Übung wird eine eigene Werbung für ein bestimmtes Produkt entworfen.
Literature
    required literature
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/KCJE102S