OPF:MAR066S Promotion in Tourism - Course Information
MAR066S Promotion in Tourism
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Posluchači se seznámí jednak s propagací v cestovním ruchu, ale také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v reklamě.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Marketing cestovního ruchu
2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu
3. Propagační zpráva
4. Rozhodování o použití média propagace
5. Hodnocení účinnosti propagace
6. Přímý marketing
7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
8. Proces komunikace v cestovním ruchu
9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..
Obsah předmětu:
1. Marketing cestovního ruchu.
Specifika služeb cestovního ruchu, marketingový systém, 8 P marketingu cestovního ruchu.
2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu.
Promotion. Reklama. Public Relations. Osobní prodej.
3. Propagační zpráva
Plánování propagace, stanovení cílů, strategie a rozpočtu propagace
4. Rozhodování o použití média propagace
Dosah, frekvence a účinnost propagace. Druh média propagace. Nosiči zprávy propagace. Načasování média propagace.
5. Hodnocení účinnosti propagace
Výzkum účinnosti propagace na prodej. Techniky výzkumu propagace.
6. Přímý marketing
Využití databáze cestovního ruchu. Prodejní propagace v cestovním ruchu.
7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
Řízení distribučních cest v cestovním ruchu. Distribuční spolupráce, konflikt a konkurence v cestovním ruchu.
8. Proces komunikace v cestovním ruchu
Výběr komunikačních kanálů. Komunikační mix.
9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..
Využití Internetu a TV - Shopu. Státní podpora propagace cestovního ruchu.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: video a dataprojektor.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
- CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
- FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava:SPN, 1993. ISBN 80-0801978-6. info
- BÁRTA, V. Propagace. Praha: VŠE, 1993. info
- KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- recommended literature
- FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
- FERNER, F-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und Marketingpolitik. Wien: Osterreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
- HARWAY, CH. Úspěch při získání zákazníků. Praha: Informatorium, 1992. ISBN 80-85427-24-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MAR066S