OPF:MARK111 Marketing of Financial Service - Course Information
MARK111 Marketing of Financial Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Syllabus (in Czech)
- Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Hlavní funkcí marketingu finančních služeb je pomoc při rozhodování o prodeji těchto služeb. K tomu je nutno seznámit se především s úlohou, jaký marketing v této oblasti zastává, především k rostoucí konkurenci a specifickými vlastnostmi finančních služeb. Kurz nabízí podrobnější pohled na problematiku segmentace těchto služeb, možnosti jejich umístění na trhu. Upřesňuje specifika marketingového výzkumu finančních služeb. Seznamuje studenty s využitím nástrojů marketingového mixu. Zvláštní pozornost je věnována řízení prodejní síly, umístění poboček a distribuci finančních služeb, řízení poboček. Studenti budou vedeni k tomu, aby na základě těchto znalostí dokázali navrhnout marketingovou strategii finanční instituce, sestavit marketingový plán a provádět jeho kontrolu a upřesnění.
1. Úloha marketingu ve finančních službách
2. Chování zákazníků a segmentace trhu
3. Marketingový výzkum
4. Vývoj produktu
5. Marketing úvěrových karet
6. Cenová tvorba
7. Reklama a komunikace
8. Řízení prodejní síly
9. Umístění poboček a distribuce
10. Řízení pobočky a její materiální prostředí
11. Marketingové plánování, řízení a kontrola
12. Marketingová strategie finančních služeb
- Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Hlavní funkcí marketingu finančních služeb je pomoc při rozhodování o prodeji těchto služeb. K tomu je nutno seznámit se především s úlohou, jaký marketing v této oblasti zastává, především k rostoucí konkurenci a specifickými vlastnostmi finančních služeb. Kurz nabízí podrobnější pohled na problematiku segmentace těchto služeb, možnosti jejich umístění na trhu. Upřesňuje specifika marketingového výzkumu finančních služeb. Seznamuje studenty s využitím nástrojů marketingového mixu. Zvláštní pozornost je věnována řízení prodejní síly, umístění poboček a distribuci finančních služeb, řízení poboček. Studenti budou vedeni k tomu, aby na základě těchto znalostí dokázali navrhnout marketingovou strategii finanční instituce, sestavit marketingový plán a provádět jeho kontrolu a upřesnění.
- Literature
- required literature
- Československý profit. Praha: Economia, 2000. info
- Ekonom. Praha: Economia, 2000. info
- Finance a úvěr. Praha: UK, ČNB, MFČR, 2000. ISBN 0015-1920. info
- Moderní řízení. Praha: Economia, 2000. info
- MEIDAN, A. Marketing Financial Services. London: Macmilllan Press Ltd.,, 1996. ISBN 0-333-54848-5. info
- JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
- PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
- recommended literature
- LOVELOCK, C. Marketing of Services. Prentice Hall International, 1995. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MARK111