KCJK402S Spanish - Part 2

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí V návaznosti na 1. část se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na rozvíjení a harmonizaci jazykových dovedností - čtení, psaní, poslech, mluvení a na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Salud y dieta
    2. Viajar
    3. Contar la vida
    4. La gran Ciudad
    Obsah předmětu:
    1. Salud y dieta
    Novela
    Animar, tranquilizar, consejos, sugerencias, frequencia, deseos, lamentación, ojalá + subjuntivo, siempre que + subj. (condicionales).
    2. Viajar
    Diario
    Ponerse de acuerdo para hacer algo, hipótesis, fastidio, aconsejar, opinar.
    Mientras + indicativo (temporales), es mejor + infinitivo, es mejor que + subj., lo más seguro es que + subj., quedar en (que) + Indicativo.
    3. Contar la vida
    Textos periodísticos
    Contar una conversación, interesarse por alguien, transmitir información, transmitir órdenes.
    Estilo indirecto, uso de "al cabo de?, más tarde, dentor de, etc."
    4. La gran ciudad
    Ensayo
    Pedir explicaciones, disculparse y responder, sentir, lamentar.
    Perdona que + subj., siento+infinitivo, siento que + subj., como si + préterito imperfekto de subjuntivo, expresión de la consecuencia.

    Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
Literature
    required literature
  • CASTRO, F. Ven 3. Plzeň: Fraus, 1995. ISBN 80-85784-53-X. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
    recommended literature
  • HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: ACADEMIA. ISBN 80-200-0552-8. info
  • PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-25973-1. info
Language of instruction
Spanish
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJK402S