OPF:MAR101 Strategic Marketing - Course Information
MAR101 Strategic Marketing
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 3/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z kurzu marketing a z kurzu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
- Syllabus (in Czech)
1. Podstata a obsah strategického marketingu
2. Vývoj strategického marketingu
3. Vývoj systému strategického marketingu
4. Vybrané funkce strategického marketingu
5. Vyhledávání strategických příležitostí
6. Tvorba strategických marketingových programů
7. Prostředí ovlivňující strategický marketing
8. Uplatnění strategického marketingu při vytváření konkurenční strategie
9. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy
10. Strategický marketing a informační management
11. Aplikace strategického marketingu
- Literature
- required literature
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- recommended literature
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
- MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MAR101