OPF:MAR104S Marketing of Services - Course Information
MAR104S Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2011
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Pavla Sýkorová (lecturer)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
2. Postavení marketingu ve službách
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
7. Lidé a služby
8. Fyzické vnímání služeb
9. Provozování služeb
Obsah předmětu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.
2. Postavení marketingu ve službách
Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, zvláštnosti finančních služeb. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobení sektoru služeb.
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
Identifikace přání a potřeb. Hodnocení rozsahu poptávky a vztahů mezi náklady a cenou. Výzkum trhu a veřejné služby.
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
Koncepce výhod pro spotřebitele. Nabídka služeb. Jednotlivé složky služeb. Formy služeb, jejich úroveň a kvalita. Množství služeb.Plánování a vývoj produktu.
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
Vlastnosti služeb a jejich vliv na cenu. Klasifikace služeb pro potřeby cenové tvorby. Regulace cen služeb. Cenová tvorba a marketingová strategie. Metody cenové tvorby.
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
Cíle podpory prodeje, rozdílné přístupy k podpoře prodeje služeb, zdokonalování podpory prodeje, osobní prodej, publicita, propagace.
7. Lidé a služby
Zákazníci; organizace a její zaměstnanci; organizace s vysokým a nízkým kontaktem se zákazníky. Služby zákazníkům.
8. Fyzické vnímání služeb
Úloha fyzického vnímání, jeho management, snahy o zhmotnění služeb. Uspořádání prostředí, vliv na vytváření a image firmy.
9. Provozování služeb
Operativní management, klasifikace operačních systémů ve službách, organizační konflikty v systémech.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
- HESKETT, J.L. SASSER, W.E. HART, CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Victoria - Publishing, 1993. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2011/MAR104S