OPF:KCJKKMK Managerial Communication - Course Information
KCJKKMK Managerial Communication
School of Business Administration in KarvinaSummer 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Mgr. Veronika Vydrová
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s různými oblastmi a komunikačními situacemi manažerské komunikace. Rozvinout vlastní komunikační dovednosti posluchačů a pomoci zlepšit jejich komunikační profil.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Podstata a rysy (manažerské) komunikace.
Základy teorie komunikace, aplikace na manažerské prostředí. Formy manažerské komunikace. Strategická manažerská komunikace. Styly manažerské komunikace.
2. Osobnost a komunikační dovednosti manažera.
Pojem osobnost a její místo v manažerské komunikaci. Vliv sebepojetí, sebehodnocení, temperamentu a charakteru na komunikaci. Typologie osobnosti. Expresivní a receptivní komunikační dovednosti. Sociální percepce a její deformace. Autorita, moc, vliv.
3. Verbální a neverbální manažerská komunikace.
Typy verbální manažerské komunikace, zejména mluvené. Manažer jako řečník. Telefonování. Využití neverbální komunikace v manažerské práci. Paralingvální komunikace manažera.
4. Psaná manažerská komunikace.
Písmo jako komunikační nástroj. Typy psané manažerské komunikace. Zásady a normy písemností. Znalost pravopisu jako důležitá komunikační dovednost. Komunikace realizovaná prostřednictvím elektronických médií.
5. Čeština jako hlavní komunikační kód českého manažera.
Čeština a její specifika. Jazyková správnost jako součást image manažera (ortoepie, stylistika atd.). Základní jazykové problémy. Základní jazykové příručky češtiny.
6. Komunikace se zaměstnanci.
Informování a práce s informacemi. Jak poznat potenciál zaměstnanců a jak je motivovat. Jak zadávat úkoly. Jak hodnotit práci ostatních. Jak chválit a kritizovat. Písemné dokumenty jako médium komunikace se zaměstnanci.
7. Jednání a vyjednávání jako součást manažerské komunikace.
Příprava, průběh a závěr jednání. Vyjednávací taktiky a strategie. Asertivita. Rozhodování. Chyby při vyjednávání. Vyjednávání ve skupinách.
8. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci.
Význam argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci. Metody, techniky a styly přesvědčování. Typy argumentace. Marketingová komunikace. Komunikační profil manažera-přesvědčovatele.
9. Pracovní porada jako důležitá komunikační událost.
Typy a cíle porad. Příprava, vedení a výsledky porady. Typologie účastníků porad. Tipy a návrhy ke zlepšení firemních porad. Chyby a nedostatky.
10. Pohovory v manažerské komunikaci.
Typy a cíle pohovorů. Příprava, vedení a výsledky pohovoru. Zásady efektivního pohovoru. Kladení otázek. Tréma. První dojem a jeho vliv.
11. Skupinová komunikace a diskuse.
Skupiny a týmy. Fáze vývoje skupiny. Modely skupinové komunikace. Diskuse a její zásady. Týmové role. Fáze vývoje komunikace ve firmě. Rozhodování ve skupině.
12. Problémová manažerská komunikace.
Řešení problémů a konfliktů v manažerské práci. Bariéry komunikace. Komunikační zlozvyky. Zdroje chyb v komunikaci. Komunikace s problémovými typy lidí. Sdělování a přijímání nepříjemných zpráv. Mimoběžná komunikace.
13. Zvyšování efektivity manažerské komunikace.
Způsoby zvyšování efektivity manažerské komunikace (vzdělávání, trénink, využití zpětné vazby). Revize komunikace. Komunikační plán manažera.
- 1. Podstata a rysy (manažerské) komunikace.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2012/KCJKKMK