KCRPMHS Marketing of Hotel Services

School of Business Administration in Karvina
Summer 2012
Extent and Intensity
1/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jana Stuchlíková (lecturer)
Ing. Marta Wilczková (lecturer)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Julie Derňárová (seminar tutor)
Ing. Jana Stuchlíková (seminar tutor)
Ing. Marta Wilczková (seminar tutor)
Ing. Alena Zedková (seminar tutor)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v hotelovém průmyslu, seznámit je s procesem marketingového plánování, rozhodování, organizování, komunikace, motivace, propagace, kontroly a s možnostmi využití všech nástrojů marketingového mixu hotelu ke stanovení a dosažení vytyčených cílů. Studenti si tak prohloubí teoretické znalosti získané v předmětu marketing a dokáží je prakticky aplikovat v podmínkách hotelového a restauračního provozu i v podmínkách hotelových řetězců
Syllabus (in Czech)
  • 1. Marketing služeb a specifika marketingového mixu ubytovacích zařízení
    2. Poptávka po stravovacích a ubytovacích službách
    3. Marketingový informační systém hotelnictví
    4. Význam analýzy trhu a využití marketingového výzkumu v hotelnictví
    5. Vývoj a zavádění nových služeb
    6. Balíčky služeb ubytovacích zařízení
    7. Propagace v hotelnictví
    8. Formy propagace
    9. Destinační marketing/management
    10. Event marketing v hotelnictví
    11. Využití forem elektronického marketingu v hotelnictví
    12. Marketingové plánování v hotelnictví
    13. Marketingový plán hotelu
Literature
    required literature
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. II. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
  • BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. Vyd. IV. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7169-400-2. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
    recommended literature
  • ĎAĎO, J., PETROVIČOVÁ, J., KOSTKOVÁ, M. Marketing služieb. Bratislava: M.Mračko, 2006. ISBN 80-8057-662-9. info
  • KOSMÁK, P. Hotelové podnikání a integrační procesy. Praha: VŠH, 2005. ISBN 80-86578-50-X. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2013, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2012/KCRPMHS