MARKMAS Marketing of Services

School of Business Administration in Karvina
Summer 2013
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
MARKMAR Marketing || PEMKMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Co jsou to služby
    2. Marketingový přístup ke službám
    3. Strategické marketingové plánování
    4. Marketingový výzkum ve službách
    5. Produkt ve službách
    6. Ceny služeb
    7. Distribuce služeb
    8. Komunikační mix
    9. Lidé ve službách
    10. Materiální prostředí
    11. Procesy ve službách
    12. Řízení kvality ve službách
    13. Praktické zkušenosti s novými trendy marketingu ve službách.
Literature
    required literature
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - distanční opora. Karviná: SU OPF Karviná, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
    recommended literature
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
  • HESKETT, J.L. SASSER, W.E. HART, CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Victoria - Publishing, 1993. info
  • WALSH, K. CLARKE, F.M. STAVART, J. Marketing in Local Govermment. Harlow, 1989. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2013/MARKMAS