OPF:KCRPPDC Praktické dovednosti v cestovn - Informace o předmětu
KCRPPDC Praktické dovednosti v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2014
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Posluchač se během 3 týdenní řízené odborné praxe (15 pracovních dní) seznámí s pracovním chodem organizace. Předpokládá se v rámci možností organizace zapojení studenta do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu.
- Osnova
- 1. den
Organizace a řízení organizace: firemní směrnice, pracovní postupy, poštovní a administrativní agenda, mzdy, náklady, práce účtárny, vyúčtování daní, soudy a arbitráže.
2. den
Práce se základními zákony a vyhláškami: Zákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu cestovní kanceláře, agentury, informačního centra.
3. den
Výzkum trhu: výzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, marketingová strategie, marketingový plán činnosti.
4. den
Příprava produktu: dodavatelsko odběratelské vztahy (dodavatelé i klientela), marketingová komunikace.
5. den
Příprava prodeje: pracovní metody a postupy, cenové kalkulace, katalog, propagace, Public Relations.
6. den
Informační systém organizace cestovního ruchu: využití softwaru PC.
7. den
Prodej: produkt, technika prodeje (všeobecné a záruční podmínky, cestovní smlouva, odbavení akce, stornopoplatky.
8. den
Styk se zákazníky: druhy a charakteristiky osobnosti zákazníků, komunikace, stížnosti a reklamace.
9. den
Doplňkové služby v cestovním ruchu: dopravní ceniny, vstupenky, publikace, mapy, upomínkové předměty apod.
10. den
Touroperátorská činnost a dealerský prodej v cestovní kanceláři: smlouvy, provize a penále.
11. den
Organizace a řízení prodejní cestovní agentury (informačního centra): smlouvy, provize a penále.
12. den
Vyúčtování akce: výsledná kalkulace a vyúčtování, výnosy a ztráty, kontrolní činnost, vymáhání plateb.
13. den
Vyhodnocení činnosti a plán rozvoje organizace cestovního ruchu: vyhodnocení dotazníků spokojenosti, vyhodnocení výzkumu trhu a klientely, koordinace plánů na další období.
14. den
Práce s průvodci cestovního ruchu (kontakt, školení, organizování sebevzdělávání, odměny, kategorizace, zprostředkování prodeje zájezdů).
15. den
Profesní růst pracovníků organizace cestovního ruchu, školení zaměstnanců ap.
- 1. den
- Výukové metody
- Pozorování
Demonstrace
Nácvik pohybových a pracovních dovedností - Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/KCRPPDC