PEMNCMAM International Marketing

School of Business Administration in Karvina
Summer 2017
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Cílem tohoto předmětu je poskytnout souhrnný studijní materiál, který by měl umožnit studentům dobrou orientaci v poměrně složité oblasti mezinárodního podnikání a umožnit jim uplatnit získané znalosti o mezinárodních trzích a metodách mezinárodního marketingu v praxi. Pracovník v mezinárodním marketingu musí znát, analyzovat a reagovat na změny v mezinárodním prostředí, tak , aby byl schopen úspěšně uplatnit znalosti specifických marketingových strategií, které rozhodují o úspěších mezinárodního podnikání.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2. Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické
    3. Mezinárodní právní a politické prostředí
    4. Mezinárodní prostředí kulturní a sociální
    5. Mezinárodní výzkum trhu
    6. Segmentace zemí a výběr cílového trhu
    7. Strategické plánování v mezinárodním marketingu
    8. Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh
    9. Mezinárodní výrobková strategie
    10. Mezinárodní cenová politika
    11. Mezinárodní distribuční politika
    12. Mezinárodní komunikační proces
    13. Mezinárodní marketing ve službách
    1. Definice mezinárodního marketingu. Vývojové etapy mezinárodního marketingu a jejich specifika.
    2. Globální ekonomika a hlavní subjekty mezinárodních ekonomických vztahů. Kritéria ekonomiky dané země. Ostatní faktory mající vliv na ekonomickou vyspělost zemí.
    3. Právní aspekty vstupu na mezinárodní trhy. Typy právního systému. Mezinárodní smlouvy a dohody, nástroje obchodní politiky. Vláda a politický systém. Politická rizika.
    4. Kultura a její elementy. Analýza jednotlivých částí kulturního a sociálního prostředí. Obchodní jednání se zahraničními partnery.
    5. Výzkumný proces a jeho etapy. Zdroje sekundárních dat. Analýza a inventarizace primárních informací. Specifika výzkumného procesu v mezinárodním marketingu.
    6. Volba zahraničních trhů a kritéria jejich segmentace. Selektivní model výběru cílového trhu.
    7. Průběh strategického marketingového plánování podniku. Uplatnění základních marketingových strategií v jednotlivých plánovacích etapách.
    8. Charakteristika jednotlivých obchodních metod a forem vstupu na zahraniční trhy. Přímý export, nepřímý export. Výroba v tuzemsku a v zahraniční - s přímými a bez přímých investic.
    9. Faktory ovlivňující rozhodování o výrobkové strategii. Strategie standardizace a adaptace. Komplexní výrobková mezinárodní politika.
    10. Typy cen v mezinárodním obchodě. Tvorba exportní ceny. Cenová politika a její cíle.
    11. Kroky strategického rozhodování podniků o způsobu a úrovních mezinárodní distribuce. Strategické možnosti vstupu do cizích distribučních kanálů a postup výběru distribučního partnera.
    12. Etapy komunikačního procesu. Prvky komunikačního mixu a jejich charakteristika. Model mezinárodní marketingové komunikace.
    13. Formy mezinárodního marketingu služeb. Specifika marketingu služeb. Základní pravidla a normy v mezinárodním marketingu služeb.
Literature
    required literature
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-244-2986-2. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Mezinárodní marketing. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-527-7. info
  • MACHKOVÁ, H. a KOL. Mezinárodní obchod a marketing: praktická výkladová encyklopedie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
    recommended literature
  • KOL. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3237-4. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • JANATKA, F. Mezinárodní obchod a mezinárodní marketing. Brno: NC Publishing, a.s., 2007. info
  • CATEORA, Ph. R., GRAHAM, J.L. International Marketing, 11th Edition. The McGraw-Hill Companies, 2002. ISBN 0-07-112312-1. info
  • ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž93
Přednáška6
Zkouška40
Summary145
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2017/PEMNCMAM