PEMKMAM International Marketing

School of Business Administration in Karvina
Summer 2019
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
V tomto předmětu je mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a prezentuje rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Jsou zdůrazněny a objasněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2 Formy vstupu na zahraniční trhy
    3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
    4. Právní a politické prostředí
    5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
    6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
    7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
    8. Mezinárodní výrobková strategie
    9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
    10. Strategie exportních cen
    11. Mezinárodní komunikační proces
    12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
    13. Mezinárodní marketing ve službách
Literature
    required literature
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Mezinárodní marketing. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-527-7. info
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
  • ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
  • DAĎO, D. Medzinárodný marketing. Bánská Bystrica: ESOX Consulting, 1996. ISBN 80-967599-10-6. info
  • PRICER, R., W., FORET, M. Export a marketing na zahraničních trzích. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1241-2. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • KULHAVÝ, E. Mezinárodní marketing. Praha: BABTEX, 1992. ISBN 80-85605-61-9. info
    recommended literature
  • DANIELS, J. RADEBAUGH, L. H. International Business. New York: Addison - Weslex Publ. Co., 1994. info
  • GIBBS, P. Obchod v Evropském společenství. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85623-33-1. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2019/PEMKMAM