OPF:KOM513 Business Communication - Course Information
KOM513 Business Communication
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 19 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Kurz je zaměřen na získání základních informací o pracovní komunikaci jako o interakci probíhající v pracovní činnosti. Je chápán také jako úvod k nabídce komunikačních disciplin katedry s cílem prověřit základní komunikační návyky a doporučit cesty ke zdokonalení.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura kurzu:
1. Pojem pracovní komunikace a její specifika
2. Sféry pracovní komunikace
3. Formy a typy pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
4. Charakteristika ústních forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
5. Charakteristika písemných forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
6. Základní dovednosti v pracovní komunikaci
7. Vztah manažerské činnosti a pracovní komunikace
8. Komunikační podpora marketingu
9. Komunikace v reklamě a reklama v komunikaci
10. Firemní komunikace
11. Možnosti hodnocení úspěšnosti a efektivnosti pracovní komunikace
12. Charakteristika některých interakčních vzorců v pracovní komunikaci
Obsah kurzu:
1. Pojem pracovní komunikace a její specifika
Pracovní komunikace jako chování v procesu práce. Specifika této komunikace - vyjádření pracovních vztahů v určité sféře (institucionalizace, hierarchizace, kooperace, soutěživost, soupeřivost).
2. Sféry pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
Základní porovnání specifik komunikace ve sférách: výrobní, obchodně-podnikatelské, státní správy, mezinárodních styků, ve službách, ve školství a vědě, vojenské sféře, zdravotnictví, výkonu práva atd.
3. Formy a typy pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
Ústní a písemná forma pracovní komunikace. Možnosti typologie (např. vyjednávání, řešení stížností, komunikační revize, pracovní pohovory apod.).
4. Charakteristika ústních forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
Charakteristika fází procesu vzniku a interpretace ústních forem pracovní komunikace, např. obchod - prodej, vyřizování stížností, pracovní porady, pracovního pohovoru apod.
5. Charakteristika písemných forem pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře
Porovnání fází procesu vzniku a interpretace písemných forem pracovní komunikace, např. obchodního dopisu, pracovní smlouvy, zápisu, protokolu apod.
6. Základní dovednosti pracovní komunikace
Užívání verbálních a neverbálních prostředků. Umění naslouchání a interpretace. Práce s textem a kontextem. Monologická a dialogická komunikace v obchodně-podnikatelské sféře.
7. Vztah manažerské činnosti a pracovní komunikace
Intrapersonální, interpersonální, skupinová a organizační manažerská komunikace. Procesy realizace a prostředky v nich používané.
8. Komunikační podpora marketingu
Podíl komunikace na marketingu. Procesy marketingové komunikace (např. kampaně pro průzkum trhu) a verbální i neverbální prostředky pro realizaci a interpretaci těchto procesů.
9. Komunikace v reklamě a reklama v komunikaci
Komunikační principy reklamní činnosti. Poměr verbálních a neverbálních prostředků reklamy v dnešní době.
10. Firemní komunikace
Komunikace uvnitř firmy - procesy a prostředky. Komunikace s kooperujícím a konkurenčním prostředím. Komunikace firmy s veřejností. Možnosti zvyšování úspěšnosti a efektivity pracovní komunikace ve firmě a využití výsledků revize komunikace (komunikačního auditu).
11. Možnosti hodnocení úspěšnosti a efektivity pracovní komunikace obchodně-podnikatelské sféře
Pojetí úspěšnosti a efektivity komunikace. Některé metody hodnocení tzv. komunikační kapacity komunikantů (např. egogram, asertivní schopnosti apod.).
12. Charakteristika některých interakčních vzorců v pracovní komunikaci
Pojetí interakčního vzorce. Základní parametry pro tvorbu vzorců a jejich vyhodnocování. Praktické využití interakčních vzorců v prognózování úspěšnosti pracovní komunikace v obchodně-podnikatelské sféře.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívá
- Struktura kurzu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KOM513