MAR009S Marketing Communication

School of Business Administration in Karvina
Winter 2006
Extent and Intensity
2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace, positioning
    2. Cíle komunikačního mixu a komunikační proces
    3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Reklama
    6. Úloha psychologie v reklamě
    7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení
    8. Podpora prodeje
    9. Osobní prodej
    10. Public Relations, publicita, sociální reklama, marketing událostí
    11. Přímý marketing, moderní metody komunikace
    12. Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
    13. Měření a testování účinků reklamy a podpory prodeje

    Obsah kurzu:
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace
    Definice hlavních pojmů: reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct Marketing, Sponzoring, segmentace, segmentační kriteria, příklady segmentace z praxe reklamy, masový marketing, cílový marketing, positioning.
    2. Hierarchie cílů komunikačního mixu
    Cíle komunikace, taktické cíle, strategické cíle, konečné cíle (typy), komunikační proces, typy komunikačních strategií.
    3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě.
    Regulační prostředí reklamy, klamavá reklama, srovnávací reklama, záruky, diskriminace, regulace medií, nekalá soutěž, Rada pro reklamu, samoregulace, Kodex reklamy, problematické okruhy reklamy.
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    Základní pojmy v mediální oblasti, reklamní agentury, trh, funkce, typy, vlastnictví, organizační struktura, světové reklamní agentury. Výběr reklamní agentury, odměňování agentur, řízení kreativity, soutěže v oblasti propagace.
    5. Reklama
    Historie reklamy. Základní rysy a úkoly. Vnímání reklamy českou společností. Nové trendy a jejich využití. B2B reklama.
    6. Úloha psychologie v reklamě
    Přesvědčování, faktory ovlivňující podmiňování, opakování, podprahová reklama, angažovanost, zpracování poselství, práh rozlišitelnosti. Pozornost spotřebitelů, selektivní pozornost, asociace, motivace, potřeby. Vliv barev a tvarů.
    7. Využití doporučovatelů a emocí v reklamním sdělení
    Přesvědčování pomocí emocí, definice, fungování emocí, metody vzbuzování emocí, drama, humor, hudba. Přesvědčování pomocí doporučovatelů, typy, model důvěryhodného, přitažlivého zdroje, model přenesení informací, využití doporučovatelů, jejich hodnocení.
    8. Podpora prodeje, její plánování a užití
    Podpora prodeje, definice, klíčové faktory, typy.. Nástroje zákaznické podpory prodeje. Plánování podpory prodeje, vlastnosti cílů. Merchandising. Organizace obchodní jednotky. Nové trendy.
    9. Osobní prodej
    Psychologické aspekty osobního prodeje, body language, způsob vedení prodejního rozhovoru, řešení námitek, osobnost prodejce.
    10. Public Relations a sponzorství, publicita, sociální reklama, marketing událostí
    Public Relations, reklama organizací, publicita. Interní a externí komunikace, programy vztahů se zákazníky. Komunikace v krizovém období. Podniková identita a image. Marketing událostí. Typy sponzorství.
    11. Přímý marketing, moderní metody komunikace
    Přímý marketing, řízení procesu DM, moderní metody komunikace s využitím IT. Pasivní a aktivní D.M. Média a nástroje D.M. Cílové skupiny. CRM. Geomarketing. Společenské a etické problémy využívání D.M.
    12.Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
    Plánování masov
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Winter 1991, Winter 1992, Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2007, Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/MAR009S