OPF:SV674 Neziskové organizace - Informace o předmětu
SV674 Neziskové organizace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální management (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Tento kurz si klade za cíl zdůraznit specifické postavení neziskových organizací v naší společnosti. Efektivní působení těchto organizací v tržním prostředí nevyhnutelně vyžaduje aplikaci i obvyklých tržních metod, například marketingu. Marketing uplatňovaný v neziskových organizacích, umožňuje nalézat specifické způsoby a nástroje, vedoucí k dosažení cílů organizace. V neziskových organizacích jsou cíle spojeny s plněním jejich poslání a s existenčními motivy. Posluchači budou seznámeni se specifiky neziskových organizací při analýze trhu, identifikaci cílových zákazníků, budování tržní pozice, vytváření marketingových strategií a naplňování marketingového mixu.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Charakteristika neziskové organizace.
2. Marketing v neziskových organizacích
3. Efektivní plánování
4. Výzkum trhu neziskových organizací
5. Vnitřní a vnější prostředí neziskových organizací
6. Produkt neziskových organizací
7. Specifika cenové a distribuční politiky neziskových organizací
8. Komunikace neziskových organizací
9. Lidé
10. Image neziskové organizace
11. Kontroling jako nástroj řízení neziskové organizace
12. Neziskový marketing
Obsah kurzu:
1. Charakteristika neziskové organizace
Místo a význam neziskových organizací. Postavení neziskových organizací v ČR. Základní typy neziskových organizací. Zdroje financování činností neziskových organizací.
2. Marketing v neziskových organizacích
Vývoj marketingové koncepce. Specifika marketingu služeb. Marketingové aktivity v neziskových organizacích. Tržní segmentace.
3. Efektivní plánování
Strategické plánování. Tržní segmentace. Stanovení poslání a cílů organizace. Analýza trendů. Marketingová strategie. Marketingový plán.
4. Výzkum trhu neziskových organizací
Vnitřní informační systém. Proces výzkumu trhu a metody výzkumu trhu.
5. Vnitřní a vnější prostředí neziskových organizací
Situační analýza neziskových organizací. Analýza SWOT.
6. Produkt neziskových organizací
Definice produktu. Analýza nabídky produktů (služeb). Strategie produktu. Životní cyklus produktu.
7. Specifika cenové a distribuční strategie v neziskových organizacích
Faktory ovlivňující rozhodování o cenách. Cenové strategie. Podstata a význam distribučních cest. Flexibilita spotřeby jako faktor umístění. Řízení distribučních kanálů.
8. Komunikace neziskových organizací
Komunikační proces. Nástroje komunikačního mixu a specifika jejich uplatnění u neziskových organizací.
9. Lidé
Význam zaměstnanců pro nabídku služeb. Klienti neziskových organizací. Interní marketing.
10. Image neziskové organizace
Pojem a podstata image. Podniková kultura a podniková identita. Význam materiálního prostředí. Marketing vztahů.
11. Kontroling jako nástroj řízení neziskových organizací
Východiska a funkce kontrolingu. Ukazovatele a nástroje kontrolingu.
12. Neziskový marketing
Podstata neziskového marketingu. Marketing myšlenek a sociální marketing.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Vypracování seminární práce na zadané téma k probírané látce a její obhajoba na semináři. Obhajoba seminární práce bude klasifikována a tato známka bude součástí výsledného hodnocení studenta v daném kurzu. Zkouška má ústní formu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/SV674