OPF:SV674 Non-profit Organisations - Course Information
SV674 Non-profit Organisations
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Tento kurz si klade za cíl zdůraznit specifické postavení neziskových organizací v naší společnosti. Efektivní působení těchto organizací v tržním prostředí nevyhnutelně vyžaduje aplikaci i obvyklých tržních metod, například marketingu. Marketing uplatňovaný v neziskových organizacích, umožňuje nalézat specifické způsoby a nástroje, vedoucí k dosažení cílů organizace. V neziskových organizacích jsou cíle spojeny s plněním jejich poslání a s existenčními motivy. Posluchači budou seznámeni se specifiky neziskových organizací při analýze trhu, identifikaci cílových zákazníků, budování tržní pozice, vytváření marketingových strategií a naplňování marketingového mixu.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Charakteristika neziskové organizace.
2. Marketing v neziskových organizacích
3. Efektivní plánování
4. Výzkum trhu neziskových organizací
5. Vnitřní a vnější prostředí neziskových organizací
6. Produkt neziskových organizací
7. Specifika cenové a distribuční politiky neziskových organizací
8. Komunikace neziskových organizací
9. Lidé
10. Image neziskové organizace
11. Kontroling jako nástroj řízení neziskové organizace
12. Neziskový marketing
Obsah kurzu:
1. Charakteristika neziskové organizace
Místo a význam neziskových organizací. Postavení neziskových organizací v ČR. Základní typy neziskových organizací. Zdroje financování činností neziskových organizací.
2. Marketing v neziskových organizacích
Vývoj marketingové koncepce. Specifika marketingu služeb. Marketingové aktivity v neziskových organizacích. Tržní segmentace.
3. Efektivní plánování
Strategické plánování. Tržní segmentace. Stanovení poslání a cílů organizace. Analýza trendů. Marketingová strategie. Marketingový plán.
4. Výzkum trhu neziskových organizací
Vnitřní informační systém. Proces výzkumu trhu a metody výzkumu trhu.
5. Vnitřní a vnější prostředí neziskových organizací
Situační analýza neziskových organizací. Analýza SWOT.
6. Produkt neziskových organizací
Definice produktu. Analýza nabídky produktů (služeb). Strategie produktu. Životní cyklus produktu.
7. Specifika cenové a distribuční strategie v neziskových organizacích
Faktory ovlivňující rozhodování o cenách. Cenové strategie. Podstata a význam distribučních cest. Flexibilita spotřeby jako faktor umístění. Řízení distribučních kanálů.
8. Komunikace neziskových organizací
Komunikační proces. Nástroje komunikačního mixu a specifika jejich uplatnění u neziskových organizací.
9. Lidé
Význam zaměstnanců pro nabídku služeb. Klienti neziskových organizací. Interní marketing.
10. Image neziskové organizace
Pojem a podstata image. Podniková kultura a podniková identita. Význam materiálního prostředí. Marketing vztahů.
11. Kontroling jako nástroj řízení neziskových organizací
Východiska a funkce kontrolingu. Ukazovatele a nástroje kontrolingu.
12. Neziskový marketing
Podstata neziskového marketingu. Marketing myšlenek a sociální marketing.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/SV674