KCJPN15 Odborný jazyk pro hotelnictví - němčina - 5. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Martinek (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých (odborný jazyk) Cílem předmětu je seznámit studující se všemi situacemi, se kterými přijdou zaměstnanci hotelů a turistických zařízení do styku, a naučit je tyto situace úspěšně zvládat, jak ústní tak i písemnou formou. Předmět zahrnuje všechny fáze písemného styku mezi hotelem, hostem a cestovní kanceláří, přičemž je důraz kladen na moderní styl písemné komunikace. Cvičení a úlohy jsou orientovány na praxi a vedou k úspěšnému porozumění textu a k efektivnímu způsobu písemné komunikace s přihlédnutím k moderním komunikačním médiím.
Osnova
1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
2. Anfrage
3. Angebot
4. Gegenangebot
5. Abschlägige Antwort
6. Reservierung
7. Bestätigung der Reservierung
8. Änderung und Bestätigung
9. Annullierung
10. Abrechnung
11. Informationen über Hoteldienstleistungen
12. Reklamation
13. Antwort auf Reklamation
1. Geschäftsbriefe: Äußere Form und Layout
Der deutsche Standard-Geschäftsbrief. Die Form der kaufmännischen Mitteilungen - Geschäftsbrief, Telefax und E-Mail.
2. Anfrage
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
3. Angebot
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
4. Gegenangebot
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
5. Abschlägige Antwort
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
6. Reservierung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
7. Bestätigung der Reservierung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
8. Änderung und Bestätigung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
9. Annullierung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
10. Abrechnung
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
11. Informationen über Hoteldienstleistungen
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
12. Reklamation
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen
13. Antwort auf Reklamation
Einleitung. Musterbriefe. Briefbausteine. Übungen


Literatura
    povinná literatura
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001647-X. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 70% docházku.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.