OPF:MARK001 Marketing - Course Information
MARK001 Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Syllabus (in Czech)
- Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
2. Řízení (management) marketingové činnosti
3. Analýza marketingového prostředí
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a produktová politika
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
11. Komunikační mix
12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
- Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
- Literature
- required literature
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
- recommended literature
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
- MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
- Mc. CARTHY,E. J., PERREAULT,W. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MARK001