OPF:SVPMSV Metodology of Sociological Res - Course Information
SVPMSV Metodology of Sociological Research
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Ivona Buryová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc. (lecturer)
Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ivona Buryová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc.
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- ( EVSESOC Sociology || EVSPSOC Sociology || SVESOC Sociology || SVPSOC Sociology ) && ( INMEKVB Quantitative Methods B || INMPKVB Quantitative Methods B || MMEEKVB Quantitative Methods B || MMEPKVB Quantitative Methods B )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Výuka v předmětu je zaměřena k získání vědomostí o základních metodách a technikách sociologického výzkumu tak, aby je bylo možné uplatnit v oblasti sociálního managementu, ve sféře ekonomiky, marketingu a managementu (formulovat výzkumný problém, zvolit vhodné metody a techniky zkoumání, realizovat výzkum, interpretovat výsledky šetření). Výuka je koncipována tak, aby získané znalosti studenti mohli využít také při zpracování bakalářských a diplomových prací, pokud jejich tématika souvisí s realizací výzkumných metod a procedur.
- Syllabus (in Czech)
- 1. 1. Charakteristika sociologického výzkumu
2. Druhy sociologického výzkumu a výzkumných procedur
3. Organizace sociologického výzkumu
4. Charakteristika pozorování a rozhovoru, jejich praktické provádění
5. Dotazování a jeho použití při získávání sociologických informací
6. Technika studia dokumentů v sociologickém výzkumu
7. Anketa v sociologickém výzkumu
8. Komunikační výzkum
9. Statistická procedura v sociologickém výzkumu
10. Kvantifikace v sociologickém výzkumu
11. Aplikace statistických postupů v sociologickém výzkumu
12. Sociometrie
13. Aplikace sociologického výzkumu při výzkumu trhu
- 1. 1. Charakteristika sociologického výzkumu
- Literature
- required literature
- MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu. Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-119-3. info
- STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
- MALÁTEK, V., POLONSKÝ, D. Metody sociologického výzkumu. Karviná: SU OPF, 1998. ISBN 80-7248-015-4. info
- recommended literature
- KOZEL, R., KOL. Moderní marketingový výzkum. Praha: GRADA Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R., KAŠPAROVÁ, E. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4. info
- DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7. info
- WONNACOT, T. H., WONNACOT, R. J. Statistika pro obchod a hospodářství. Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-09-0. info
- LAZARSFELD, P. Počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7184-342-3. info
- LAMSER, V. Komunikace a společnost. Úvod do teorie společenské komunikace. Praha, 1969. ISBN neuvedeno. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/SVPMSV