KCJK305S French Commercial Correspondence

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
1/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
    2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
    3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
    4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
    5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
    6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů
    8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    9. Korespondence na pracovním trhu
    10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
    11. Osobní dopisy řídících pracovníků
    12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
    Obsah předmětu:
    1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
    Formy, druhy účel a význam písemných sdělení v průběhu jednotlivých marketingových činností a při zabezpečování marketingových cílů firmy
    2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
    Funkční ekonomický styl- jazyk, sloh a stylizace. Psychologické aspekty písemné komunikace.
    3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
    Obchodní písemnosti podle norem ČR a EU. Základní pravidla psaní na PC.
    4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
    Marketingové poslání písemností. Stavba, úprava a stylizace, druhy, podepisování. Úprava písemností pro tisk, statě, články odborné práce.
    5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
    Dokladování vyhledávání zákazníků a obchodních partnerů. Poptávka, nabídka (vyžádaná, nevyžádaná), inzertní sdělení, potvrzení objednávky, kupní smlouva.
    6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
    Uzavírání a plnění kupních smluv a jejích řešení. Odvolávka a přepravní dispozice, návěští, urgence, reklamace, upomínka, písemné formy prezentace produktů.
    7. Tvorba reklamních textů
    Příprava, všeobecné zásady, metodika tvorby, základní druhy a formy.
    8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    Písemná sdělení manažerů při marketingové organizaci a řízení firmy. Aktivity a formy Public Relations.
    9. Korespondence na pracovním trhu
    Získávání a příjem nových pracovníků- nabídka volných míst, žádost o místo, životopis, pracovní smlouva. Ukončení pracovního poměru dohodou, výpovědí a další způsoby. Pracovní posudek. Jednoduché právní listiny.

    10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
    Základní cíle a formy - Public Relations. Podpora prodeje, internetová reklama.
    11. Osobní dopisy řídících pracovníků
    Význam osobních dopisů při řešení marketingových firemních cílů, jejich druhy, úprava, účel, stylizace.
    12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
    Mailing a vyřizování korespondence prostřednictvím PC. Aktuální problémy podle výběru posluchačů.
Literature
    required literature
  • SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
    recommended literature
  • DESCOTES, C. Pratique de la Communication Commerciale en Francois. Grenoble, 1990. ISBN 2706103507. info
Language of instruction
French
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJK305S