KCJK518S Project Creation and Evaluation

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Krystyna Heinz (lecturer)
Ing. Ivo Veselý (lecturer)
PhDr. Krystyna Heinz (seminar tutor)
Ing. Ivo Veselý (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Ivo Veselý
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 12 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s postupy tvorby projektu, dále s typy a charakteristikami projektů. Posluchači budou seznámeni s prostředky, které lze při tvorbě projektu uplatnit. Seznámí se také agendou, která tvorbu projektů doprovází. Součástí předmětu je i část věnovaná specifikům tvorby projektů v angličtině. Seminární složka bude zaměřena na rozvoj dovedností souvisejících s tvorbou projektů, na samotnou tvorbu případových projektů a jejich následnou analýzu.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do problematiky projektování
    Definice projektu. Typy projektů. Možnosti využití projektů ve veřejné sféře i v soukromém sektoru. Osnova projektu. Jednotlivé části projektu, jejich vymezení, funkce a specifika.
    2. Úvod do problematiky projektování v anglickém jazyce
    Metodologie tvorby projektů. Cíle. Zdroje projektů. Evaluace a monitoring. Post - evaluace. Přínos projektování.
    3. Příprava projektu
    Informační zdroje projektů. Organizace informací. Relevantnost informací. Nasycenost projektu. Formulování informací. Editování projektu.
    4. Specifika přípravy projektu v anglickém jazyce
    Základní postupy při přípravě projektu v anglickém jazyce. Specifika anglického jazyka užívaného v projektech. Syntax (gerundia, participia, infinitivní vazby). Slovní zásoba.
    5. Techniky projektování
    Brainstorming. Brainwriting. Diskuse 66. Metoda 635. Metoda Delfy. Využití při tvorbě projektu.
    6. Logický rámec projektu
    Definování a vymezení logického rámce. Členění a charakteristika položek. Vztah logický rámec - projekt. Způsob zpracování. Požadavky a specifika. Význam v procesu hodnocení projektu.
    7. Abstrakt projektu, anotace, klíčová slova
    Vymezení pojmů abstrakt, anotace, klíčová slova. Typy abstraktu. Způsob zpracování abstraktu, anotace. Požadavky a specifika. Význam v procesu hodnocení projektu.
    8. Případové studie
    Analýza případových studií- projektů. Celková charakteristika. Analýza logického rámce, abstraktu, anotace, výběru klíčových slov. Analýza cílů, způsobu formulace, způsobu prezentace.
Literature
    required literature
  • HEINZOVÁ, K. Communication in the Business World. Karviná: OPF SU, 1996. info
  • FOTR, J. Příprava a hodnocení podnikatelských projektů. 1993. info
    recommended literature
  • PETER HARTLEY, CLIVE G. BRUCKMANN. Business Communication. Routledge, 2002. info
  • CEES B.M. VAN RIEL. Principle of Corporate Communication. Prentice Hall, 1995. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJK518S