KCJKK320S Reading Strategies and Pragmatics of Professional Text (in French)

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Teoretický výklad různých čtecích technik
    2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
    3. Skimming, scanning, struktura textu
    4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
    5. Frazeologie, úvod do idiomů
    Obsah předmětu:
    Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
    1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
    2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
    3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
    4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
    5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
    6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
    7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
    8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
Literature
    recommended literature
  • CHIARI, O. CH. Les métiers du tourisme. Paris: HACHETTE, 1991. ISBN 2-01-017709-6. info
Language of instruction
French
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJKK320S