MARK103 International Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V tomto předmětu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto předmětu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
    1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2 Formy vstupu na zahraniční trhy
    3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
    4. Právní a politické prostředí
    5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
    6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
    7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
    8. Mezinárodní výrobková strategie
    9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
    10. Strategie exportních cen
    11. Mezinárodní komunikační proces
    12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
Literature
    required literature
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
  • ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-322-8. info
  • DAĎO, J. Medzinárodný marketing. Bánská Bystrica: ESOX Consulting, 1996. ISBN 80-967599-10-6. info
  • PRICER, R. W. FORET, M. Export a marketing na zahraničních trzích. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1241-2. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • KULHAVÝ, E. Mezinárodní marketing. Praha: BABTEX, 1992. ISBN 80-85605-61-9. info
    recommended literature
  • PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-73-2. info
  • DANIELS, J. RADEBAUGH, L. H. International Business. New York: Addison - Weslex Publ. Co., 1994. info
  • SMALI, A. C. STILL, R. HILL, J. S. International Marketing. New York: Macmillan Publ. Co., 1993. info
  • GIBBS, P. Obchod v Evropském společenství. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85623-33-1. info
  • URBAN, E. Medzinárodný marketing. Bratislava: Aifa,, 1992. ISBN 80-05-01078-8. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MARK103