MARPSMG Strategic Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (lecturer)
Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer)
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (seminar tutor)
Ing. Zdeněk Bednarčík (seminar tutor)
Mgr. Klára Václavínková (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Metodologie strategického marketingu
    2. Strategické marketingové řízení
    3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,analýzy vnějšího okolí
    4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,interní analýzy ,SWOT analýza.
    5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,marketingové cíle,sestavení plánu
    6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
    7. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    8. Metodika firemní marketingové strategie
    9. Marketingový informační systém,prognostické metody
    10. Mezinárodní marketingové strategie.
    11.Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
    12.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
    13.Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
    firmy
Literature
    required literature
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
    recommended literature
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
  • SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
  • PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MARPSMG