MARCMAR Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2009
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Marketing je v tomto případě chápán jako "základy marketingu", tedy jako seznámení se základními pojmy a vztahy této vědní disciplíny a zároveň jako vstupní brána ke všem dalším marketingovým předmětům, které jsou zařazeny do modulu bakalářských strukturovaných studijních programů a které na znalosti předmětu Marketing navazují. Cílem předmětu tedy je, aby se studenti po zvládnutí učební látky předmětu uměli orientovat v běžné podnikatelské činnosti firem a ostatních organizací očima marketingového pracovníka nebo manažera, aby získali základní znalosti a vědomosti z oblasti marketingu v podobě znalosti nejdůležitějších pojmů a definic, pochopení vztahů a souvislostí a aby byli schopni řešit základní marketingové problémy, které souvisí s uspokojováním potřeb zákazníků a naplňováním podnikatelských cílů firmy.
Syllabus (in Czech)

  • 1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
    2. Řízení (management) marketingové činnosti
    3. Analýza marketingového prostředí
    4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
    5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
    6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
    7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    8. Produkt a produktová politika
    9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
    10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
    11. Komunikační mix
    12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
Literature
    required literature
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
  • HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SU, 2004. ISBN 80-7248-239-4. info
    recommended literature
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
  • MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
  • Mc. CARTHY,E. J., PERREAULT,W. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2010, Winter 2011.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/MARCMAR