OPF:MARCMAR Marketing - Course Information
MARCMAR Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- CZV Bc Ekonomika podnikání v obchodě a službách (programme OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Marketing a management (programme OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Sociální management (programme OPF, B_HOSPOL)
- CZV Bc Účetnictví a daně (programme OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Veřejná ekonomika a správa (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Marketing je v tomto případě chápán jako "základy marketingu", tedy jako seznámení se základními pojmy a vztahy této vědní disciplíny a zároveň jako vstupní brána ke všem dalším marketingovým předmětům, které jsou zařazeny do modulu bakalářských strukturovaných studijních programů a které na znalosti předmětu Marketing navazují. Cílem předmětu tedy je, aby se studenti po zvládnutí učební látky předmětu uměli orientovat v běžné podnikatelské činnosti firem a ostatních organizací očima marketingového pracovníka nebo manažera, aby získali základní znalosti a vědomosti z oblasti marketingu v podobě znalosti nejdůležitějších pojmů a definic, pochopení vztahů a souvislostí a aby byli schopni řešit základní marketingové problémy, které souvisí s uspokojováním potřeb zákazníků a naplňováním podnikatelských cílů firmy.
- Syllabus (in Czech)
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
2. Řízení (management) marketingové činnosti
3. Analýza marketingového prostředí
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a produktová politika
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
11. Komunikační mix
12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
- Literature
- required literature
- KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SU, 2004. ISBN 80-7248-239-4. info
- recommended literature
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
- MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
- Mc. CARTHY,E. J., PERREAULT,W. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/MARCMAR