MP901DS Strategic management

School of Business Administration in Karvina
Winter 2009
Extent and Intensity
40/0/0. 15 credit(s). Type of Completion: dzk.
Guaranteed by
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Rozšiřování potřebných znalostí z využití strategie v podmínkách podniku. Vést posluchače k pochopení úlohy a významu podnikové strategie v návaznosti na uplatňované strategické řízení. Současně poskytovat informace o postupech tvorby podnikové strategie.
    Struktura předmětu:
    1. Význam, postavení a základní pojmy strategického managementu
    2. Metody prognózování, význam prognóz, základní vývojové směry současnosti
    3. Principy strategického řízení, modely procesu tvorby strategií
    4. Vize podniku, poslání podniku, strategické cíle
    5. Analýza vnějšího prostředí podniku
    6. Interní analýza
    7. Volba a typy strategií
    8. Implementace strategie
    9. Finanční aspekty strategie
    10. Funkční strategie
    11. Riziko a krize ve strategii podniku
    12. Současné manažerské přístupy jako součást strategie podniku
    13. Strategie na mezinárodní úrovni
    14. Strategie podniku v evropském kontextu
Literature
    required literature
  • SYNEK, M. A KOL. Podniková ekonomika,4. přepracované vydání. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 80-7179-892-4. info
  • FOTR, J., DĚDINA, J., HRŮZOVÁ, H. Manažerské rozhodování. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-69-6. info
  • ANGIER, M., MARCH, JG. Economic of Choice, Change and Organization. Boston, 2002. ISBN 1-84064-321-8. info
  • VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6. info
  • VEBER, J. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0194-4. info
  • NEUMAIEROVÁ, I., NEUMAIER, I. Výkonnost a tržní hodnota firmy. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0125-1. info
  • ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
  • DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H.Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4. info
  • KONEČNÝ, M., WAGNEROVÁ, E. Inovační podnikání. Karviná: OPF SU, 2000. ISBN 80-7248-092-8. info
  • VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
  • CRAINER, S. Moderní management - základní myšlenkové směry. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-019-8. info
  • KOTTER, JP. Vedení procesu změny, osm kroků úspěšné transformace podnikem v turbulentní ekonomice. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-015-5. info
  • DRUCKER, PF. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-021-X. info
  • KONEČNÝ, M., LEDNICKÝ, V., MATUSÍKOVÁ, L., WAGNEROVÁ, E. Strategický management. Karviná: OPF SU, 1999. ISBN 80-7248-049-9. info
  • TRUNEČEK, J. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-083-0. info
  • STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
  • HESKETT, JL. Managing in the Service Economy. Boston: Harvard Business School Press, 1998. ISBN 0-87584-130-9. info
  • DRUCKER, PF. On the Profession of Management. Boston: Harvard Business School Press, 1998. ISBN 0-87584-835-2. info
  • KAŠÍK, J., MICHALKO, M. A KOL. Podniková diagnostika. Ostrava: TANDEM, 1998. ISBN 80-902167-4-9. info
  • HRON, J., TICHÁ, I., DOHNAL, J. Strategické řízení. Praha: ČZU, 1998. ISBN 80-213-0255-0. info
  • VODÁČEK, L., ROSICKÝ, A. Informační management. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-35-2. info
  • BRICKAY, J., SMITH, C., ZIMMERMANN, J. Managerial Economics and Organizational Architecture. Boston: Irwin/Mc Graw-Hill, 1997. ISBN 0-256-15825-8. info
  • BROWMAN, C. Strategický management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1. info
  • STEINMANN, H., LÖHR, A. Základy podnikové etiky. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-56-4. info
  • DRUCKER, PF. Inovace a podnikavost. Praxe a principy. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-29-2. info
  • NOVÝ, I. Podniková kultura a identita. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-159-4. info
  • MANLEY, WW. Executives Handbook of Model Business Conduct Codes. New Jersey: Prentice Hall, 1991. ISBN 013296757. info
  • DEDOUCHOVÁ, M. Kvalitní strategie - předpoklad úspěchu firmy. Praha: Profess, 1977. ISBN 80-85-235-25-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Summer 1991, Winter 1991, Summer 1992, Winter 1992, Summer 1993, Winter 1993, Summer 1994, Winter 1994, Summer 1995, Winter 1995, Summer 1996, Winter 1996, Summer 1997, Winter 1997, Summer 1998, Winter 1998, Summer 1999, Winter 1999, Summer 2000, Winter 2000, Summer 2001, Winter 2001, Summer 2002, Winter 2002, Summer 2003, Winter 2003, Summer 2004, Winter 2004, Summer 2005, Winter 2005, Summer 2006, Winter 2006, Summer 2007, Winter 2007, Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, Summer 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/MP901DS