OPF:MARE116S Marketing of Towns and Municip - Course Information
MARE116S Marketing of Towns and Municipalities
School of Business Administration in KarvinaWinter 2010
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
- Syllabus (in Czech)
1. Obecná východiska
2. Určení marketingového prostředí
3. Marketingový informační systém
4. Segmentace a positioning municipalit.
5. Marketingový mix obce
6. Produkt obce
7. Cena produktu
8. Volba distribučních kanálů
9. Materiální prostředí obce
10. Komunikační mix a lidé
11. Procesy poskytování produktu
12. Strategie municipality
13. Podnikatelská kultura municipality
14. Marketing strategie obce a partnerství
- Literature
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 1 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2010/MARE116S