OPF:KCJKBPAJ2 Professional English 2 - Course Information
KCJKBPAJ2 Professional English 2
School of Business Administration in KarvinaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Zuzana Glacová (seminar tutor)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Martina Chylková (seminar tutor)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Květuše Mozielowská (seminar tutor)
Mgr. Marcela Neničková (seminar tutor)
Mgr. Gnima Marie-Chantal N´Gbaramou (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne 1. stupně úrovně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností se student naučí samostatně vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále se naučí samostatné práci s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Advertising, Buying and selling
2. Negotiating, Comparatives
3. Negotiating by email, Case study
4. Entrepreneurs
5. Interrupting in meeting
6. Agendas and action minutes
7. Kept it in the family
8. The stock markets
9. Trading stocks
10. Franchising
11. Going global
12. Reports of recommendation, case study
13. Summary and revision
1. Selling
Advertising space, Brainstorming and presentation, Listening for detail, Discussion.
2. Selling
Characteristics of a good salesperson, Buying and selling, Role play, Comparatives, superlatives, and asking questions.
3. Selling
Negotiating, Roleplay, Negotiating by email, Skim reading, Scan reading, Writing, Case study.
4. The organisation
Entrepreneurs, Listening for gist, Listening for detail, Scan reading, Types of companies, Reading, Vocabulary.
5. The organisation
Reported speech, Speaking, Interrupting in meetings, Discussion, Listening for gist, Handling interruptions.
6. The organisation
Agendas and action minutes, Writing, reporting, Case study- Soup kitchen vs Gourment to go
Brainstorming and presentation.
7. The stock markets
Kept it in the family, Listening and note-taking, Reading, Dealing with figures, Vocabulary, Listening foe detail, Describing trends.
8. The stock markets
Future, 1 conditional, discussion, Speaking, Negotiations, Listening for detail.
9. The stock markets
Writing, describing figures, Reading for detail, Case study, Trading stocks.
10. Going global
Franchising. Discussion. Scan reading. Reading for detail. Vocabulary. Discussion. Vocabulary. Setting up a franchise. Discussion. Listening for gist. Listening for detail. Collocation.
11. Going global
Grammar. Past simple and present perfect. Asking questions. Describing companies. Asking for information. Speaking, Presentations, Handling questions.
12. Going global
Reports of recommendation, Writing, Reading and analysis, Listening for detail, Writing, Case study, Choosing a franchise.
13. Summary and revision
Summarising the topics, grammar srtuctures, lexis, Revision exercises.
- 1. Advertising, Buying and selling
- Literature
- required literature
- Richardson, K. et al. The Business Pre-intermediate, Student´s book. Oxford, 2008. ISBN 978-0-230-02154-9. info
- MURPHY, R. English Grammar In Use, A self-study reference book for intermediate student sof English. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521- 53289-2. info
- recommended literature
- VINCE, M. New Intermediate Language Practice with key. Macmillan Education, 2007. ISBN 9781405007689. info
- Aspinall, T., Bethel, G. Test your business vocabulary in use. Cambridge, 2007. ISBN 987-0-521-53254-9. info
- Bürger, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český/ česko-anglický. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-639-0. info
- Dynda, A., Dyndová, E. Česko-anglický obchodní poradce. Praha, 2004. ISBN 80-7310-017-7. info
- GRÁF, T., PETERS, S. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Český Těšín: Polyglot, 1998. ISBN 80-86195-00-7. info
- Teaching methods
- Seminar classes
- Assessment methods
- Combined exam
EXAM - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 4 Seminář 26 Zápočet 30 Summary 60
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/KCJKBPAJ2