MARDKSMR Strategical Marketing Management

School of Business Administration in Karvina
Winter 2012
Extent and Intensity
0/0. 15 credit(s). Type of Completion: dzk.
Teacher(s)
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy a na jejich základě vytvářet marketingové strategie.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Metodologie strategického marketingu
    2. Marketingová strategie a taktika ve společnosti
    3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    4. Strategický základ marketingového řízení
    5. Prognostické scénáře a strategický informační systém
    6. Od scénářů ke strategiím
    7. Strategický marketingový proces - realizační etapa
    8. Strategický význam transformací v podnikové sféře
    1. Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.
    2. Poslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.
    3. Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
    4. Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
    5. Marketingový informační systém. Predikce budoucího vývoje a scénáře vývoje. Metody plánování a prognózování. Kauzální analýza a monitorování signálních informací. Scénáře vývoje a rozhodování. Případové studie. Scénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy.
    6. Základní scénář - klíčová strategická rozhodnutí. Alternativní marketingové strategie a vyhodnocování strategií. Parciální přístupy k marketingovým strategiím. Integrované přístupy k marketingovým strategiím.
    7. Úkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity a typické konflikty implementace. Marketingový kontroling. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
    8. Transformace v makroprostředí a mikroprostředí. Strukturální změny. Teorie trendů, globální trendy, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Interkulturní marketing. Nová paradigmata marketingu. Očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů. CRM jako součást strategického marketingového řízení.
Literature
    recommended literature
  • SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6. info
  • KERIN, R.,A., HARTLEY, S.W., RUDELIUS, W. Marketing. New York: Mc Graw-Hill, 2011. ISBN 978-0-07-352993-6. info
  • STARZYCZNÁ, H. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejích historických souvislostech. Vědecká monografie. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-666-3. info
  • ŠVIHLÍKOVÁ, I. Globalizace a krize. Všeň: Grimmus, 2010. ISBN 978-80-87461-01-3. info
  • DARROCH, J. Marketing Through Turbulent Times. New York: Palgrawe, 2010. ISBN 978-0-230-23730-8. info
  • KOTLJAROV, I., D. Marketing: učebnoje posovje. Moskva: Eksmo, 2010. ISBN 978-5-699-35363-7. info
  • KOL. Marketing a nová ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-146-8. info
  • KOPRLOVÁ, J., KOPRLA, M. Marketing: studie z mezinárodní praxe. Beroun: Newsletter vydavatelství, 2009. ISBN 978-80-7350-084-9. info
  • HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
  • KOL. Strategický marketing: teorie v praxi. Praha: C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
  • NIRMALYA, K. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3. info
  • KOTLER, P., KELLER, K.,L. Marketing Management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. info
  • TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-45-0. info
  • Mc DONALD, M. Marketing plans: how to prepare them, how to use them. Amsterdam: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-8386-9. info
  • FIFIELD, P. Marketing Strategy: the difference between marketing and markets. Amsterdam: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-5675-7. info
  • KOTLER, P., MAESINCEE, S., JAIN, D.,C. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-161-4. info
  • STARZYCZNÁ, H., KAUEROVÁ, L., PELLEŠOVÁ, P., SVOBODOVÁ, H. a KOL. Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM)-praktické využití. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-451-5. info
  • KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • KOZEL, R. a KOL. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: Profesional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-94-0. info
  • CHLEBOVSKÝ, V. CRM-Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0798-1. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • KALKA, R., MÄSSEN, A. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-8413-7. info
  • ALSBURY, A., JAY, R. Marketing - to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9. info
  • BUREŠ, I. Ofenzivní marketing. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-060-0. info
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0447-1. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-91-3. info
Teaching methods
Skills demonstration
Assessment methods
Test
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 40 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Ostatní studijní zátěž370
Přednáška40
Zkouška40
Summary450
The course is also listed under the following terms Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/MARDKSMR