MAREKOR Marketing Correspondence

School of Business Administration in Karvina
Winter 2012
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Marketingová korespondence je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Písemný projev v marketingové komunikaci
    2. Základy normalizované úpravy písemností
    3. Struktura obchodního dopisu
    4. Písemnosti při obchodování
    5. Jak psát nabídkové dopisy
    6. Řešení problémů ve vztazích se zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů - 1. část
    8. Tvorba reklamních textů - 2. část
    9. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    10. Korespondence na pracovním trhu
    11. Osobní dopisy
    12. Písemnosti právního charakteru
    13. Marketingová korespondence na Internetu
Literature
    required literature
  • HECZKOVÁ, M. Marketingová korespondence. Karviná SU OPF, 2007. info
  • FLEISCHMANNOVÁ, E., KULDOVÁ, O. Obchodní korespondence. Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-718-9. info
  • BIRD, D. Jak psát obchodní dopisy s nabídkou. Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0373-0. info
  • KŘÍŽEK, Z., CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0556-7. info
  • Český normalizační institut. ČSN 01 6910 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. český normalizační institut, 2002. info
    recommended literature
  • NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • MAITLAND, I. Jak psát obchodní korespondenci. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-324-2. info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • KULDOVÁ, O. Normalizovaná úprava písemností - komentovaná norma s ukázkami. Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-656-5. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2013.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/MAREKOR