MARPMAR Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2012
Extent and Intensity
3/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět Marketing je v tomto případě chápán jako "základy marketingu", tedy jako seznámení se základními pojmy a vztahy této vědní disciplíny a zároveň jako vstupní brána ke všem dalším marketingovým předmětům. Cílem je, aby se studenti po zvládnutí učební látky uměli orientovat v běžné podnikatelské činnosti firem a ostatních organizací očima marketingového pracovníka nebo manažera, aby získali základní znalosti a vědomosti z oblasti marketingu v podobě znalostí nejdůležitějších pojmů a definic, pochopení vztahů a souvislostí a aby byli schopni řešit základní marketingové problémy, které souvisí s uspokojováním potřeb zákazníků a naplňováním podnikatelských cílů firmy.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
    2. Řízení (management) marketingové činnosti
    3. Analýza marketingového prostředí
    4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
    5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
    6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
    7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    8. Produkt a produktová politika
    9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
    10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
    11. Komunikační mix
    12. Mezinárodní marketing
    13. Marketing služeb



Literature
    required literature
  • KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • SOLOMON, M., MARSHALL, G., STUART, E. Marketing očima světových marketingových manažerů. Brno: Computer Press, a.s., 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
  • HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná SU OPF, 2004. ISBN 80-7248-239-4. info
    recommended literature
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
Teaching methods
Skills demonstration
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Winter 2011, Summer 2012, Winter 2013.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/MARPMAR