OPF:MARBKNAM Marketing of Purchasing - Course Information
MARBKNAM Marketing of Purchasing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- ( MARBEMAR Marketing || MARBKMAR Marketing || PEMBEMAR Marketing || PEMBKMAR Marketing ) && ( MARBAMAR Marketing || MARBEMAR Marketing || MARBKMAR Marketing || MARBPMAR Marketing || PEMBAMAR Marketing || PEMBEMAR Marketing || PEMBKMAR Marketing || PEMBPMAR Marketing )
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Nákupní marketing musí v tržní ekonomice vycházet z jiného úhlu pohledu než-li marketing prodeje. Musí se zaměřit se na odlišnosti nákupního procesu na trzích organizací. Cílem předmětu je seznámit posluchače s používáním specifických metod, které jsou využívány v nákupním procesu zejména na průmyslových trzích. Budou objasněna specifika instrumentaria nákupního marketingu a nákupních strategií, včetně elektronického nakupování.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Základní úkoly a cíle nákupu
2. Specifika nákupních trhů organizací
3. Základní modely nákupního chování organizací
4. Nákupní centrum a nové tendence v modelování nákupního chování
5. Marketingové pojetí nákupu
6. Nákupní marketingový výzkum
7. Tvorba strategického plánu
8. Rozhodování o potřebách
9. Metody zkvalitňování hmotných toků
10. Řízení nákupu
11. Osobnost nákupce
12. Osobnost dodavatele
13. Elektronické nakupování
1. Základní úkoly a cíle nákupu
Postavení nákupu v podniku. Hlavní faktory působící na chování odběratelů při nakupování. Hlavní úkoly a cíle nákupu.
2. Specifika nákupních trhů organizací
Specifika nákupních trhů průmyslových organizací, obchodních organizací a vládních trhů.
3. Základní modely nákupního chování organizací
Modely nákupního chování ve výrobní sféře. Procesní nákupní modely. Systémové nákupní modely.
4. Nákupní centrum a nové tendence v modelování nákupního chování
Nákupní centrum, složení a funkce. Induktivní nákupní modely. Interaktivní modely nákupního procesu
5. Marketingové pojetí nákupu
Informační mix. Produktový mix a mix kvality. Dodavatelský a kontraktační mix. Cenový mix. Logistický a dodávkový mix. Komunikační mix.
6. Nákupní marketingový výzkum
Informace pro rozhodování v nákupní činnosti. Zdroje informací na trhu nabídky. Sekundární a primární nákupní marketingový výzkum. Informační systém nákupu.
7. Tvorba strategického plánu
Tvorba a fáze strategického nákupního plánu. Situační analýza, SWOT analýza. Specifické nákupní strategie.
8. Rozhodování o potřebách
Metody klasifikace produktů, metoda ABC a další. Plánování materiálové spotřeby a řízení zásob. Metody prognózování materiálových potřeb.
9. Metody zkvalitňování hmotných toků
Zásobovací řetězce. Metody hodnocení dodavatelů, výběr kritérií. Scoring modely volby dodavatelů. Kvalita v procesu nákupu.
10. Řízení nákupu
Podstata nákupní logistiky. Moderní směry v nákupní logistice. Operativní plánování a řízení nákupu. Míra centralizace a decentralizace nákupu.
11. Osobnost nákupce
Specifika osobního nákupního jednání. Vlastnosti nákupce. Průběh a strategie obchodního jednání.
12. Osobnost dodavatele
Volba dodavatele, vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů, překážky vstupu a výstupu dodavatele, transakční rizika.
13. Elektronické nakupování
Základní pojmy a podmínky uplatnění elektronického nakupování v podnikové praxi. Výhody a rizika elektronického nákupu. E-aukce.
- 1. Základní úkoly a cíle nákupu
- Literature
- required literature
- KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a KOL. Firemní nákup a e-aukce. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2002-9. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Nákupní marketing. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-440-9. info
- KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a KOL. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
- recommended literature
- FIALA, P. Dynamické dodavatelské sítě. Praha: Profesional Publishing, 2010. ISBN 978-80-741-023-2. info
- BENTON, W.C. Purchasing and Supply Chain Management. London: Irwin: Mc Graw-Hill, 2009. ISBN 978-00-712-8913-9. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1479-0. info
- NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli - Nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-152-6. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM. - Teacher's information
Activity Difficulty [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 77 Přednáška 6 Zápočet 30 Summary 119
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MARBKNAM