OPF:MARPOBS Business Companies - Course Information
MARPOBS Business Companies
School of Business Administration in KarvinaWinter 2013
- Extent and Intensity
- 3/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky obchodních společností s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodního podniku. Předmět je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Okolí obchodní společnosti
2. Strategie obchodní společnosti
3. Marketingové cíle obchodních společností
4. Územní a tržní analýza
5. Řízení a plánování prodeje
6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
10. Pracovní procesy v obchodním provozu
11. Organizace práce v obchodním provozu
12. Manažérský systém informací
13. Bezpečnostní management
- 1. Okolí obchodní společnosti
- Literature
- required literature
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní společnosti. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-555-0. info
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní firmy ( vybrané problémy řízení). Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
- JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
- CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-950-1. info
- recommended literature
- GITMAN, L., J., MC DANIEL, C. The future of business. Cincinnati: South-Western College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
- KOL. Koncentrace obchodních firem na českém trhu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0204-6. info
- JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
- BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
- MASON, J., B., MAYER, M., L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
- Assessment methods
- Written exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MARPOBS