PEMEMAK Marketing Communication

School of Business Administration in Karvina
Winter 2017
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
MAREMAR Marketing || PEMEMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
    2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
    3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Reklama
    6. Úloha psychologie v reklamě
    7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
    8. Podpora prodeje, její plánování a užití
    9. Osobní prodej
    10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
    11. Přímý marketing (Direct Marketing)
    12. Plánování komunikačního mixu
    13. Měření a testování účinků marketingové komunikace
Literature
    required literature
  • MATUŠÍNSKÁ, K. Marketingová komunikace. Karviná SU OPF, 2007. info
  • FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0789-7. info
  • WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
    recommended literature
  • WINTER, F. Právo a reklama v praxi. Linde Praha, 2007. ISBN 978-80-7201-654-9. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Prentice Hall, 2005. ISBN 0 273 65858 1. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2017/PEMEMAK