OPF:CVABPCDM Tourism Destination Management - Course Information
CVABPCDM Tourism Destination Management
School of Business Administration in KarvinaWinter 2019
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Tourist Industry and Tourism (programme OPF, B_CRT)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Politika cestovního ruchu a institucionální řízení cestovního ruchu
Způsob organizace cestovního ruchu v jednotlivých turistických regionech, funkční model organizace, zkušeností v zahraničí, modely řízení destinací. Třístupňový model organizace, problematika marketingu a řízení cestovního ruchu na úrovni krajů. Trvale udržitelný cestovní ruch a destinace cestovního ruchu.
2. Vývoj a prvky destinačního managementu
Koncepce rozvoje destinací v 70. a 80. letech minulého století, jejich cíle a prostředky a opatření potřebná k dosažení cílů. Vývoj destinačního managementu dle tří období. Současné principy řízení cestovního ruchu v destinacích - kooperace aktérů ze soukromého i veřejného sektoru. Jednotlivé subjekty v systému řízení.
3. Typologie destinací cestovního ruchu a vymezení turistických regionů
Pojetí destinací cestovního ruchu, pojetí v širším smyslu, administrativně vymezená územní jednotka, účelově zaměřená územní jednotka, apod. Vymezení turistických regionů a jejich klasifikace.
4. Využití potenciálu destinace pro rozvoj cestovního ruchu
Potenciál cestovního ruchu, celkový potenciál, kategorie dílčích potenciálů cestovního ruchu a charakteristika tří hlavních forem.
5. Tvorba produktů destinačního managementu
Destinace musí vytvářet produkt cestovního ruchu, nabídka turistických atraktivit pro vícedenní pobyt turisty v turistickém regionu. Formy produktu, slevové karty.
6. Partnerství v destinačním managementu
Základní předpoklad efektivního řízení destinace, partnerství soukromého, veřejného a neziskového sektoru za podpory obyvatel destinace. Komunikace vůči zákazníkovi, komunikace mezi stakeholdery, spolupráce mezi sektory i spolupráce uvnitř jednotlivých sektorů.
7. Marketing destinace cestovního ruchu
Marketingový mix v destinaci cestovního ruchu, jeho orientace, cílové trhy, specifické marketingové mixy. Marketingový mix, 6 hlavních prvků marketingového mixu a jejich vymezení (produkt - služby, cena, distribuce, propagace, lidé, kooperace neboli partnerství).
8. Přístupy a koncepty řízení cestovního ruchu na regionální úrovni
Management destinací a odlišnosti od podnikového managementu. Společné řízení a strategické působení různorodých partnerů, respektování šesti základních faktorů: systémy klíčových obchodů, sítě pro využití trhu, politika obchodních značek, řízení kvality, řízení výchovy a vzdělávání, společnost pro řízení destinací. Globalizace a integrace v cestovním ruchu.
- 1. Politika cestovního ruchu a institucionální řízení cestovního ruchu
- Literature
- required literature
- KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Cestovní ruch a rekreace: Organizace, řízení a marketing v destinaci. Olomouc: Papírtisk, 2014. ISBN 978-80-244-4430-7. info
- PALATKOVÁ, M. Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2. info
- VANÍČEK, J. Destinační management a marketing. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru. Vzdělávací modul 3. Jihlava: Vysoká škola polyte, 2008. info
- recommended literature
- PLZÁKOVÁ, L. a P. STUDNIČKA. Řízení cestovního ruchu v České republice ? minulost, současnost, budoucnost. Praha: Wolters Kluwer, a.s., 2014. ISBN 978-80-7478-593-1. info
- NEJDL, K. Management destinace CR. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-08-7. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- FORET, M. a V. FORETOV. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0207-X. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2019/CVABPCDM