OPF:PEMBPMKT Marketing - Course Information
PEMBPMKT Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2020
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
Ing. Radka Bauerová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Timetable
- Tue 9:45–11:20 VS
- Timetable of Seminar Groups:
- Prerequisites
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
None - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 19 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/19, only registered: 0/19 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Syllabus (in Czech)
- 1. Chování zákazníků
Psychologické a sociologické aspekty rozhodování spotřebitele. Motivace k nákupnímu chování. Jednotlivé fáze nákupního rozhodování a jeho různé modely. Behaviorální aspekty rozhodování spotřebitele. Role emocí a podvědomí při rozhodování. Nejnovější trendy ve spotřebním chování.
2. Marketingově řízená firma
Vývoj přístupů k marketingu. Jednotlivé etapy vývoje marketingového myšlení. Typy trhů a uplatnění marketingového řízení. Marketingová orientace a orientace na trh. Budování vztahů se zákazníky. Segmentace, targeting a positioning. Marketingový mix a jeho elementy. Specifika marketingu na B2B trhu. Marketingová strategie start-upu a malých a středních podniků.
3. Marketing služeb
Vlastnosti služeb jako východisko nutné změny pohledu na marketing v oblasti služeb. Rozšířený marketingový mix ve službách. Logika služeb v širším kontextu marketingu.
4. Marketingový výzkum
Typologie marketingového výzkumu. Design výzkumu a tvorba výzkumné otázky. Primární a sekundární data. Kvantitativní a kvalitativní přístupy. Výzkumné metody a techniky. Sběr a analýza dat. Vyhodnocení a prezentace získaných dat. Rozhodování na základě výstupů marketingového výzkumu.
5. Tvorba hodnoty
Produkt jako nástroj tvorby hodnoty pro zákazníka. Fáze vývoje produktu. Životní cyklus produktu a jeho implikace pro marketingové řízení. Efektivní způsoby prototypování. Model hodnototvorné nabídky. Design jako způsob přemýšlení o produktech.
6. Doručování hodnoty
Způsoby stanovení ceny pomocí nákladů, konkurence a zákazníků. Cenové taktiky. Psychologické aspekty vnímání ceny. Dostupnost produktu. Typy maloobchodních jednotek a distribuce FMCG zboží.
7. Marketingová komunikace
Základní principy fungování komunikace. Reklama jako nástroj komunikace. Public relations a tvorba krizové komunikace. Osobní prodej jako forma marketingové komunikace. Přímý marketing a další nástroje s měřitelnou odezvou. Podpora prodeje stimulující aktuální nákup. Zásadní změna komunikačních paradigmat v prostředí internetu. Marketingová komunikace online. Tvorba a řízení značky.
8. Marketingová strategie
Stanovení vize a mise podniku. Zpracování marketingového auditu. SWOT analýza. Techniky stanovování marketingových cílů. Možné podoby marketingové strategie. Taktická rovina v marketingu. Organizace a implementace strategie. Vyhodnocení a kontrola.
Během přednášky jsou studenti vedeni k aktivní participaci a jsou jim předem poskytnuty materiály k přípravě. V seminářích dochází k praktickému procvičení jednotlivých konceptů a metod formou týmové práce, které navazují na probranou látku na přednášce.
- 1. Chování zákazníků
- Literature
- required literature
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing and management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978- 80-247-4150-. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- recommended literature
- EGER, L. Komerční komunikace. Plzeň: ZČU, 2014. ISBN 978-80-261-0352-3. info
- MATUŠÍNSKÁ, K. and M. STOKLASA. Marketing in Theory and Practice in a new and modern way. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-044-3. info
- TUTEN, T. and M. SALOMON. Social media marketing. Harlow: Pearson education, 2014. ISBN 9781292023533. info
- SHARP, B. Marketing: theory, evidence, practice. Melbourne: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780195573558. info
- HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8. info
- JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- JOBBER, D. and J. FAHY. Foundations of Marketing. Londýn: McGraw-Hill, 2012. ISBN 9780077137014. info
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- JAHODOVÁ, H. a J. PŘIKRYLOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 97880-247-3622-8. info
- GRÖNROOS, CH. Service management and marketing: customer management in service competition. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-470-02862-9. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Seminar classes
Students' self-study - Assessment methods
- Written exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period. - Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 37 Přednáška 39 Zkouška 40 Summary 116
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2020/PEMBPMKT