OPF:CVABAJA2 Professional English 2 - Informace o předmětu
CVABAJA2 Professional English 2
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
- Garance
- Mgr. Martina Chylková
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABAJA2/01: Čt 9:00–10:00 VB122, K. Heinz
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(Z)
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Cíle předmětu
- The goal of the subject is to deepen the knowledge of general English and to introduce Professional English in common situations in professional environment to enable students to be ready for successful entering international labour market. All language skills are developed - speaking, reading, listening, and writing, with the emphasis to speaking.
- Výstupy z učení
- After completing the course students will be able to use essential vocabulary needed for marketing, entrepreneurship, business costs and global trade, to describe the difference between marketing and sale, to speak about advertising, to present a marketing plan, to name some types of companies, to speak about setting up a business in the CR, to use phrases for negotiating, to explain profit, loss, payment, and franchising.
- Osnova
- 1. Marketing and selling ? Sales versus marketing
The role of sales and marketing. The difference between sales and marketing. Smarketing. Comparatives and superlatives. Countable and uncountable nouns.
2. Marketing and selling ? advertising
Marketing activities. Sales activities. Collocations relating to advertising. Persuading. Expressions for persuading. Selling changes. Giving reasons and results. Presentation relating to a marketing plan.
3. Entrepreneurship ? Entrepreneurs
Starting a company. Entrepreneurs? stories. Buying into business. Modal verbs. Verb patterns. Suggestions. Interrupting. Problems and solutions. Gathering product and market information. Making decisions.
4. Entrepreneurship ? Business organization and people
Types of organization. Vocabulary relating to people in business. Collocations relating to enterprise finance. Meetings. Expressions for meetings. Agendas and minutes. Putting information into minutes format. A meeting relating to starting a company.
5. Business costs ? Cutting costs
Personal and business budgets. Fixed costs, variable costs, investments. Cost-cutting and its consequences. Money loses. Future forms and first conditional. Time expressions. Negotiating. Expressions for negotiating. Negotiation relating to the sale of a company.
6. Business costs ? Profit, loss and payment
Vocabulary relating to financial performance. Expressions relating to payment terms. Asking for payment. Identifying threats and promises. Identifying level of politeness.
7. Global trade
International franchising. A franchise investment. Collocations relating to franchising. Expressions used in scheduling. Present perfect tense. Giving updates and handling questions.
- 1. Marketing and selling ? Sales versus marketing
- Literatura
- povinná literatura
- CHYLKOVÁ, Martina a Janusz KARPETA. Cizojazyčná příprava AJ2. Karviná: SU OPF, 2018, 133 s. info
- ALLISON, J. and P. EMMERSON. The Business Pre-intermediate, Student´s book. London: Macmillan, 2014. ISBN 978-0-230-43780-7. info
- doporučená literatura
- VINCE, M. New Intermediate Language Practice with key. Macmillan Education, 2007. ISBN 9781405007689. info
- Aspinall, T., Bethel, G. Test your business vocabulary in use. Cambridge, 2007. ISBN 987-0-521-53254-9. info
- Bürger, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český/ česko-anglický. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-639-0. info
- Dynda, A., Dyndová, E. Česko-anglický obchodní poradce. Praha, 2004. ISBN 80-7310-017-7. info
- MURPHY, R. English Grammar In Use, A self-study reference book for intermediate student sof English. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521- 53289-2. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích průběžné testy - písemný 20 bodů/ústní 20 bodů seminární práce 10 bodů zápočtový test 50 bodů 60% požadováno k zápočtu
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 4 Seminář 26 Zápočet 30 Celkem 60 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2021/CVABAJA2