CVABAJA2 Professional English 2

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Martina Chylková (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne 1. stupně úrovně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností se student naučí samostatně vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále se naučí samostatné práci s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
Osnova
  • 1. Advertising, Buying and selling
    2. Negotiating, Comparatives
    3. Negotiating by email, Case study
    4. Entrepreneurs
    5. Interrupting in meeting
    6. Agendas and action minutes
    7. Kept it in the family
    8. The stock markets
    9. Trading stocks
    10. Franchising
    11. Going global
    12. Reports of recommendation, case study
    13. Summary and revision
    1. Selling
    Advertising space, Brainstorming and presentation, Listening for detail, Discussion.
    2. Selling
    Characteristics of a good salesperson, Buying and selling, Role play, Comparatives, superlatives, and asking questions.

    3. Selling
    Negotiating, Roleplay, Negotiating by email, Skim reading, Scan reading, Writing, Case study.
    4. The organisation
    Entrepreneurs, Listening for gist, Listening for detail, Scan reading, Types of companies, Reading, Vocabulary.

    5. The organisation
    Reported speech, Speaking, Interrupting in meetings, Discussion, Listening for gist, Handling interruptions.
    6. The organisation
    Agendas and action minutes, Writing, reporting, Case study- Soup kitchen vs Gourment to go
    Brainstorming and presentation.
    7. The stock markets
    Kept it in the family, Listening and note-taking, Reading, Dealing with figures, Vocabulary, Listening foe detail, Describing trends.
    8. The stock markets
    Future, 1 conditional, discussion, Speaking, Negotiations, Listening for detail.
    9. The stock markets
    Writing, describing figures, Reading for detail, Case study, Trading stocks.
    10. Going global
    Franchising. Discussion. Scan reading. Reading for detail. Vocabulary. Discussion. Vocabulary. Setting up a franchise. Discussion. Listening for gist. Listening for detail. Collocation.
    11. Going global
    Grammar. Past simple and present perfect. Asking questions. Describing companies. Asking for information. Speaking, Presentations, Handling questions.
    12. Going global
    Reports of recommendation, Writing, Reading and analysis, Listening for detail, Writing, Case study, Choosing a franchise.
    13. Summary and revision
    Summarising the topics, grammar srtuctures, lexis, Revision exercises.
Literatura
    povinná literatura
  • KARPETA, J. Business English 1. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-832-2. info
  • Richardson, K. et al. The Business Pre-intermediate, Student´s book. Oxford, 2008. ISBN 978-0-230-02154-9. info
  • MURPHY, R. English Grammar In Use, A self-study reference book for intermediate student sof English. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521- 53289-2. info
    doporučená literatura
  • VINCE, M. New Intermediate Language Practice with key. Macmillan Education, 2007. ISBN 9781405007689. info
  • Aspinall, T., Bethel, G. Test your business vocabulary in use. Cambridge, 2007. ISBN 987-0-521-53254-9. info
  • Bürger, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český/ česko-anglický. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-639-0. info
  • Dynda, A., Dyndová, E. Česko-anglický obchodní poradce. Praha, 2004. ISBN 80-7310-017-7. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.

AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž4
Seminář26
Zápočet30
Celkem60
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.