PEMBPKRM Creative Thinking

School of Business Administration in Karvina
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Timetable of Seminar Groups
PEMBPKRM/01: Tue 13:05–14:40 A111, M. Klepek
PEMBPKRM/02: Tue 8. 10. 8:55–9:40 D036, M. Klepek
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 39/40, only registered: 0/40
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tento kurz se zaměřuje na rozvoj kreativity a tvůrčího myšlení s důrazem na praktické techniky a nástroje pro generování a hodnocení nápadů. Studenti se naučí využívat různé formy myšlení, jako je konvergentní a divergentní myšlení, a osvojí si techniky pro budování kreativních návyků. Kurz také pokrývá využití kreativity v podnikání a marketingu, metody organizace a prezentace nápadů, a systematické přístupy jako Design Thinking. Důraz je kladen na vytváření a podporu kreativního prostředí v organizacích, kde se generování nápadů odměňuje a inteligentní selhání je považováno za součást procesu učení.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Podstata kreativity a tvůrčího myšlení
  • Typy inteligence a typologie faktorů ovlivňujících kreativní kapacitu jedince a týmu. Konvergentní a divergentní myšlení. Kreativní a kognitivní tréning. Měřitelná kritéria kreativity, atributy kreativity. Přehled nejčastějších mýtů o kreativitě.
  • 2. Tvorba kreativních návyků a rozvoj představivosti
  • Mindfulness a flow. Techniky pro soustředění a meditaci. Budování kreativních návyků. Úloha podvědomí při kreativitě a základy neurolingvistického programování (NLP).
  • 3. Kreativita v podnikání a marketingu
  • Kreativita jako proces. Úloha zvídavosti při formování podnikatelských nápadů. Kreativita v marketingové komunikaci. Paradox struktury, alternace problému a změna hranic zadání. Laterální myšlení.
  • 4. Záznam, organizace a prezentace nápadů
  • Žurnál s nápady (idea journal), záznam hlasu, myšlenkové mapy, story board, mood board, moderní aplikace pro uchovávání poznámek. Východiska kreativní prezentace a základy vizualizace.
  • 5. Techniky generování, zpracovávání a hodnocení nápadů
  • Brainstorming a brainwriting jako nástroje podpory divergentního myšlení pro vytváření velkého množství nápadů v krátkém čase. Posuzování a vyhodnocování nápadů. Metody prototypování, iterace, experimentu, validace. Úloha inspirace a přijímání zpětné vazby v tvůrčím procesu.
  • 6. Metody a rámce pro podporu kreativity
  • Systematické metody tvorby nových řešení: Design Thinking, Design Sprint, Human Centred Design, TRIZ. Strategie modrých oceánů. Heuristiky při tvůrčím řešení problémů.
  • 7. Kultivace kreativního prostředí v organizaci
  • Vliv hmotného a nehmotného prostředí na kreativitu. Motivační systém a odměňování aktivit generování nápadů v organizaci. Podpora kultury inteligentního selhávání jako nástroj prevence snižování sebevědomí zaměstnanců. Řízení tvůrčích projektů.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2024/PEMBPKRM