FPF:ARTKSPBP74 Týmová práce - Informace o předmětu
ARTKSPBP74 Týmová práce
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Arnošt Holan (přednášející)
MgA. Arnošt Holan (cvičící)
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Stanislava Chrobáková, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ARTKSPBP74/A: Út 17:15–18:50 132-PrPed, M. Horsáková
- Předpoklady
- FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kamera, střihová skladba a digitální postprodukce (program FPF, KamerStrih)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je propojení teoretických poznatků týkajících se problematiky týmové práce s konkrétní praktickou aplikací nabytých znalostí. Studenti se nejprve seznámí se specifiky a klíčovými koncepty týmové práce (principy výběru členů týmu a jeho vedení, vymezení rolí členů týmu, jejich vliv na efektivnost práce). V seminární části výuky, která bude probíhat zčásti formou samostatné práce a z části pod vedením pedagoga v rámci individuálních konzultací, se pak studenti zapojí v různých rolích a pozicích do jednotlivých uměleckých projektů (např. filmová tvorba, realizace multimediálních projektů, organizace oborově zaměřených festivalů, výstav atp.). Podmínkou absolutoria předmětu je zdařilá realizace těchto projektů, která konkrétně ověří schopnosti týmové práce studentů. Smyslem předmětu je rozvíjet dispozice studentů pro společnou kreativní spolupráci a získat praktické zkušenosti z tvůrčího procesu.
- Osnova
- 1. Úvod do teorie týmové práce 2. Umění budování týmu: struktura, stavba skupiny. Pozice a role. Atmosféra ve skupině 3. Týmová práce a profesionální etika 4. Týmová práce v rámci realizace kulturní akce/festivalu 5. Týmová práce v rámci realizace filmového díla 6.–13. Praktická realizace konkrétního projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FRIEDLOVÁ, M., ed. Umění: prostor pro život a hru. Manažer mediace umění. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008.
- HAYES, N. Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál, 2005.
- STUCHLÍK, R. Tým snů. Praha: Grada, 2008.
- doporučená literatura
- BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha: Grada, 2008.
- BERGMANNOVÁ, P. Teď mě zabij (program inscenace). Ostrava: Národní divadlo moravskoslezské, 2017.
- KAISER, M. M. Strategické plánování v umění. Praha: Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2009.
- BELZ, H., Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2015
- DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005.
- PLAMÍNEK, J. – FRANC, D. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada, 2012.
- ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno: Computer Press, 2004.
- ADAIR, J. E. Jak efektivně vést druhé: Příručka sebezdokonalování pro manažery. Praha: Management Press, 1993.
- Výukové metody
- přednáška, seminář
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích (75 %). Praktická (týmová) práce na projektu. Písemná reflexe projektu
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/ARTKSPBP74