FPF:UCJANGBP51 Studijní dovednosti - Informace o předmětu
UCJANGBP51 Studijní dovednosti
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Hamplová (cvičící)
PhDr. René Kron, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. René Kron, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UCJANGBP51/A: St 12:15–13:00 H2, B. Hamplová
- Předpoklady
- Schopnost samostatné studijní a akademické činnosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina (program FPF, ANGbp)
- Cíle předmětu
- Seminář studenty vybaví základy potřebnými k úspěšnému zvládnutí studia na vysoké škole. Poněvadž se akademické prostředí výrazně liší od prostředí středoškolského, studenti prvního ročníku VŠ jsou v krátkém časovém horizontu vystaveni vysoké zátěži související s požadavky, jež jsou na ně kladeny. Tato zátěž může být podstatně nižší, pokud si osvojí náležité přístupy a metody pro efektivnější studium. Prostřednictvím výkladu i vlastní projektové práce se studenti v rámci tohoto semináře seznámí se základními principy organizace práce v rámci vysokoškolského studia, jako je plánování přípravy, řízení času a tvorba poznámek. Důraz bude kladen také na rozvoj potřebných vědeckých dovedností, jako je práce s informacemi, informačními zdroji a poznámkovým aparátem.
- Výstupy z učení
- Pochopení a rozvinutí pestré škály studijních dovedností
- Osnova
- 1. Prostředí VŠ: charakteristika akademické práce, požadavky a očekávání. 2. Základy organizace práce a řízení času. 3. Metody a techniky pro efektivní studium. 4. Efektivní tvorba a organizace poznámek. 5. Základy práce se software pro efektivní tvorbu a organizaci poznámek (MS OneNote, Google Keep, Evernote). Úkol 1: Vytvoření poznámky z absolvované četby (libovolná kniha v anglickém jazyce) ve zvoleném software. 6. Užitečné studijní materiály a zdroje pro VŠ studenty anglického jazyka. 7. Informační zdroje, kritický přístup k jejich výběru. 8. Čtení, práce s textem a informacemi. 9. Poznámkový aparát, citace a citační normy. 10. Odkazy a bibliografické informace. 11. Plagiátorství a jak mu předcházet. 12. Psaní esejů: styl, obsah, technické náležitosti. 13. Psaní esejů: struktura a koherence textu, jazykové prostředky (výrazy, vazby a obraty) pro její posilování. Úkol 2: Esej v anglickém jazyce na zadané téma a ve stanoveném rozsahu
- Literatura
- doporučená literatura
- Godfrey, J. (2014). Reading and Making Notes. 2nd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan
- Glendinning, E. H. and Holmström, B. (2004). Study Reading: A Course in Reading Skills for Academic Purposes. Cambridge: CUP
- Cottrell, S. (2013). The Study Skills Handbook. 4th ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
- Wallace, M. J. (2004). Study Skills in English. Cambridge:CUP
- Knoblauch, J. (2013). Time Management: mějte svůj čas pod kontrolou. Praha: Grada
- Výukové metody
- Seminář
- Metody hodnocení
- Dva projektové úkoly
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UCJANGBP51