FPF:UCJAOPBK24 Nácvik psaní - Informace o předmětu
UCJAOPBK24 Nácvik psaní
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 6 hod/cv/sem. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Crhová, Ph.D., MA (cvičící)
Mgr. Lenka Jašková (cvičící)
PhDr. Libor Práger, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Marie Crhová, Ph.D., MA
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina pro odbornou praxi (program FPF, AOP)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na systematické rozvíjení dovedností v psaní různých útvarů v anglickém jazyce, jako jsou např. esej, literární esej, závěrečná práce apod. Jsou v něm probrány základní dovednosti spojené s písemným projevem, stejně jako specifika anglicky psaných akademických textů. Cílem je mimo jiné naučit studenty zvládnout práci s rozsáhlejšími soubory informací a tvůrčím a korektním způsobem je také zpracovávat právě v písemném projevu. Pozornost je dále věnována revizi textu i ústní prezentaci výsledků výzkumu.
- Osnova
- 1. Autorství a plagiátorství, jak se plagiátorství vyhnout. 2. Zdroje informací a práce s nimi (různé zdroje informací, jejich spolehlivost, sbírání a komentáře dat). 3. Kritické myšlení, čtení a psaní. Jak se vyhnout běžným omylům při psaní. 4. Typy textů (esej, argumentační esej, literární esej, prezentace, bakalářská a diplomová práce). 5. Sociální faktory při psaní (cílová skupina, otázka formálnosti textu, text mluvený a psaný). 6. Začínáme psát: jak si vybrat téma (tzv. thesis statement, osnova práce, nadpis). 7. Psaní a přepisování, jak prezentovat myšlenky (psaní jako proces, psaní první verze a dalších verzí). 8. Struktura eseje (obecné rady; úvod, stať a závěr), jak psát závěr a anotaci bakalářské/diplomové práce. 9. Jak logicky vystavět a dobře organizovat text (odstavec, tzv. topic sentence, struktura odstavce; koheze a koherence, spojovací výrazy a fráze). 10. Jak dobře organizovat text – pokračování (konzistentní přístup k textu, čemu dalšímu věnovat pozornost při psaní). 11. Revize textu, korektury a závěrečné úpravy (obecné otázky ohledně textu, prezentace myšlenek a argumentů, volba slov, práce se zdroji informací, délka textu)
- Literatura
- Bailey, S. (2017). Academic Writing: A Handbook for International Students. 5th ed. Oxon: Routledge.
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- písemné úkoly, test - esej
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UCJAOPBK24