FPF:UCJCN027 Německá komunikativní cvičení - Informace o předmětu
UCJCN027 Německá komunikativní cvičení
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Marlen Budiová (cvičící)
- Garance
- Marlen Budiová
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Stručná anotace předmětu: Cílem práce v semináři je rozvoj komunikativních jazykových činností a nácvik komunikativních strategií pro vedení rozhovoru i přednesu samostatného ústního projevu s důrazem na rozvoj autokorektivních schopností posluchačů. Úkolem učitele v tomto předmětu je soustředit se na problémy v oblasti mluvené podoby jazyka. Konkrétně se jedná o následující oblasti: Porozumění, výslovnost, schopnost adekvátní reakce a zejména o volbu adekvátních jazykových prostředků. Při nácviku komunikativních dovedností se budou využívat tyto metody: hraní rolí, návodný dialog, diskuse, oslovování publika, popis, hra, řízený monolog - argumentace, vyprávění. Sylabus: 1. Sprechintentionen entwickeln 2. Bildbeschreibungen 3. Dialoge einstudieren und vorspielen 4. Texterschließung: Fabeln und Kurzgeschichten 5. Sprechen in kommunikativen Situationen 6. Lerntechniken zum freien Sprechen 7. Eine Rede halten 8. Small talk 9. Eine Geschichte rekonstruieren 10. Von einem ungewöhnlichen Erlebnis berichten 11. Eine Filmhandlung, ein Buch nacherzählen 12. Eine Podiumsdiskussion vorbereiten Odborná literatura: Altemöller, Eva-Maria: Fragespiele für den Unterricht zur Förderung der mündlichen Ausdrucksfähigkeit. Stuttgart: Klett 1987 Dreke, Michael / Lind, Wolfgang: Wechselspiel. Sprechanlässe für die PartnerInnenarbeit im kommunikativen Deutschunterricht. Arbeitsblätter für AnfängerInnen unf Fortgeschrittene. Berlin und München: Langenscheidt 1986 Engel, Ulrich / Tertel, Rozemaria, K: Kommunikative Grammatik DaF. Iudicium Verlag: München 1993 Kaminski, Diethelm: Lernideen mit Bildern. Ismaning: Verlag für Deutsch 1990. Klippert, Heinz: Kommunikationstraining. Übungsbausteine für den Unterricht II. 3. Aufl. Weinheim / Basel: Beltz 1996 Sion, Christopher (Hg.): 88 Unterrichtsrezepte Deutsch als Fremdsprache. Eine Sammlung interaktiver Übungsideen. Stuttgat / Dresden: Klett Verlag für Wissen und Bildung 1995 Ur, Penny / Wright, Andrew (Hg.): 111 Kurzrezepte für den Deutsch-Unterricht (DaF). Wicke, Rainer E.: Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch 1995. Interaktive Übungsideen für zwischendurch. Stuttgat / Dresden: Klett Verlag für Wissen und Bildung 1997
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2008/UCJCN027