UCJNRPP2 Řízená ped. praxe 2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2008
Rozsah
0/0. 20 kr. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento předmět se realizuje formou mikrovýstupů a celohodinových pedagogických výstupů. Pozornost bude věnována zejména plánování hodin, stanovování cílů hodin, konstrukci fází hodin. Nedílnou součástí bude i otázka sebeevaluace učitele Požadavky: Studenti absolvují v rámci předmětu 5 mikrovýstupů a 10 celohodinových výstupů. Přípravy hodin a jejich komentář včetně příloh zaznamenají do deníku praxe. Studijní literatura a studijní pomůcky Literatura: Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertenschlag, L.: Profile Deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. Piepho, H-E.: Deutsch als Fremdsprache in Unterrichtssikzzen. Heidelberg: Roland Ansager Verlag, 1980. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Schmidt, R.: Unterrichtsplanung. In: Henrici,G.: Einführung in die Didaktik Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Band 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Prášilová, M.: Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Weigmann, J.: Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber Verlag, 1993.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016.