FPF:UCJNSIV1 Sociální interakce ve výuce ci - Informace o předmětu
UCJNSIV1 Sociální interakce ve výuce ciz.jaz.
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2008
- Rozsah
- 0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Studenti se v rámci předmětu seznámí s otázkami interakcí při vyučování cizím jazykům. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku, aby byla co nejefektivnější, a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách budou organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí v cizojazyčné výuce. Studenti se naučí prakticky aplikovat různé sociální formy ve výuce: Vést rozhovor, diskusi, moderovat aktivity, hodnotit výkony respondentů, řešit konflikty ve třídě apod. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, provádět záznamy a uplatňovat je. 1. Historische Perspektive des Fremdsprachenunterrichts 2. Die Sensibilisierung für Gruppenarbeit 3. Definitionen von `Gruppe` 4. Der Wechsel von sozialen Organisationsformen im Fremdsprachenunterricht 5. Die Einführung von Gruppenarbeit 6. Phasen der Gruppenarbeit 7. Innere Differenzierung in Gruppenarbeit 8. Offener Unterricht 9. Gruppenpuzzle 10. Stationenlernen 11. Freiarbeit 12. Projektunterricht Požadavky: Prezentace vybrané techniky učení nebo metody s dodržením didaktických zásad Návod na individuální studium poskytne distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a dále odkazy na doporučenou studijní literaturu. Studenti vypracují písemnou přípravu s využitím zvolené techniky nebo vyučovací metody. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek. Studijní literatura a studijní pomůcky Apeltauer, E.: Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. Bausch, K.-R./Krumm, H.-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:Francke Verlag, 1995. Bimmel, P./Kast, B./Neuner,G.: Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. Bimmel, P./Rampillon: Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin, München: Langenscheidt, 2000. Henrici, G./ Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: Centrum dalšího vzdělávání učitelů Masarykovy univerzity, 1995. Schwerdtfeger, I. C.: Gruppenarbeit und innere Differenzierung. Berlin, München: Langenscheidt, 2001.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2008/UCJNSIV1